labdarúgás, Sportgazdaság, UEFA — 2014/05/27 at 12:00

Jó „lóra” tett a Sport TV!

by

Megvan a Tizedik! – harsoghatták volna a televíziós társaságnál, azonban számukra a Real Madrid tizedik Bajnokok Ligája trófeája ennél többet jelentett.

Nagyon komoly várakozás előzte meg a szombati UEFA Bajnokok Ligája döntőjét, ahol spanyol, városi házi döntőt rendeztek az Atlético Madrid és a Real Madrid között. A lisszaboni helyszín ezer fokon égett, ugyanúgy, mint a játékosok és a szurkolók is.

Azonban nem szabad elfeledkezni a szponzorokról és a televíziós társaságokról sem, amelyek a lehető legnagyobb pénzt próbálták kisajtolni a mérkőzés okozta buzz-ból. Az UEFA, mint nagyon jó képességekkel bíró, „ártatlan” szervezet rendre kiválóan terelgeti ezeket a folyamatokat, amik az egész világot bejárják.

Az UEFA tudatos stratégiát felépítve, multiplatformokon teszi elérhetővé a legtöbb ember számára, hogy szemtanúja legyen az európai klubfutball legjobb csapainak kálváriájának. A televíziós közvetítéstől kezdve a stream-es, internetes technológia át, a különféle közösségi oldalakig rendbe jelen van és népszerűsíti a szponzorait és a körébe tartozó organizációkat.

Magyarországon a Sport TV-t és a Digi Sportot érte a privilégium, hogy sugározhatták a nagy mérkőzést. A Sport TV lefedettségének és a mérkőzés színvonalának köszönhetően, illetve az óriási érdeklődésnek hála a társaság nagyot robbantott, mivel a 18-49 éves férfiak körében közel 20 százalékos közönségarányt ért el, ami kimagaslónak mondható Magyarországon.

A hosszabbítással záruló, így mintegy 40 perccel tovább tartó mérkőzés tartós nézőszáma több mint 450 ezer volt, amely megdöntötte a Sport TV 2014-es nézettségi csúcsát. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján a Sport1 szombati programjára 1 millió ember volt kíváncsi (19 órától 23:45-ig). Így a hosszabbításos mérkőzés és a díjátadó közvetítésével a Sport1 a fogyasztói szempontból legfontosabb, 18-49 éves férfiak körében 19,7 százalékos közönségarányt ért el.

Ezzel az adott célcsoportban – a nagy kereskedelmi csatornákat is beleszámítva – a legnézettebb csatorna volt Magyarországon.

A jó hír, hogy a 2014/15-ös szezonban is a Sport TV csatornáin lehet majd megtekinteni az Európai Szuperkupa-mérkőzést (Real Madrid – Sevilla), a Bajnokok Ligája legjobb keddi összecsapásait és döntőjét, illetve a spanyol labdarúgó-bajnokságot is.

Forrás: mmonline.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.05.27.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close