Május 3-4-én hazánkban, a Hungaroringen rendezik a WTCC –Túraautó Világbajnokság – idei harmadik futamát. Az eseményhez erős sportmarketing aktivitás kapcsolódik.
A versenysorozatot Magyarországon Michelisz Norbert tette igazán népszerűvé. A sportoló 2008 óta indul a versenyeken, többszörös világbajnoki futamgyőztes. A szimpatikus – és jól eladható – pilóta népszerűségét mutatja, hogy az elmúlt három évben az Év Sportolója szavazáson ő lett a közönségszavazás nyertese. Különösen nagy eredmény ez egy olimpia centrikus országban, ahol a technikai sportoknak nincs igazán nagy hagyománya. A Zengő Motorsport versenyzője mára igazi sztár, főszponzora a MOL-Group, Honda versenyautót vezet, gyakran szerepel a médiában, saját blogot ír, a Facebookon közel 85 ezer követője van.
A WTCC új szereplője az idei évtől a Citroen. A francia márka remek autókkal és versenyzőkkel, nagy tőkével és erős marketing aktivitással indított. Az első két futamon domináltak, magasan vezetik a gyártók ranglistáját. A legnagyobb név a csapatban Sebastian Loeb, a kilencszeres rali-világbajnok személye már önmagában garancia a kiemelt figyelemre, hírverésre. A márka magyarországi képviselete az itteni versenyhez kapcsolódóan új Facebook alkalmazást, nyereményjátékot, tesztvezetéssel egybekötött közönségszervezést indított.
A futam miatt a szervezők megközelítőleg 50 000 embert várnak a Hungaroringre, tavaly is hasonló tömeg volt, és csinált fantasztikus hangulatot. A felfokozott érdeklődés természetesen elsősorban Michelisznek szól, de minden résztvevő, gyártó, csapat profitál belőle. A Hungaroring Sport Zrt. ügyesen „rászervez” egy extra eseményt is a versenyre: május 1-én Budapest belvárosában lesz a világsztárokat felvonultató „Nagy Futam” légi- és aszfaltshow, ami gyakorlatilag a WTCC, a DTM és a Forma 1 versenyek beharangozója.
Szakemberek szerint a WTCC az autósport legjobban fejlődő területe, amely minden területen komoly növekedés előtt áll. Miért éppen ez a szakág ilyen sikeres? Szerepet játszik ebben, hogy a Forma 1 kicsit veszített erejéből. Gyengébbek, lassabbak az autók, kevesebb a varázs. A Túraautó Világbajnokság sikerének fő eleme pedig éppen a járművekben keresendő. A gépek hasonlítanak a normál utcai autókhoz, ezt a szabályok szigorúan előírják. A sorozatban csak négyajtós, négyüléses, személygépkocsiból átalakított versenyautók indulhatnak, a gyártónak az adott típusból az elmúlt 12 hónapban 2500 darabot le kellett gyártani és (összesen) már legalább 25 000 darabot értékesítenie kellett. A nézők, szurkolók mindezek alapján összekapcsolják a jó eredményt a jó utcai autóval, vagyis a siker a legfontosabb mutatóval, a konkrét eladások számával mérhető.