FIFA, labdarúgás, Sportmarketing — 2014/04/10 at 12:00

Indul a kólaháború!

by

Kétség kívül az év legnagyobb sporteseménye a brazíliai labdarúgó világbajnokság, amire szinte mindenki kiemelt figyelmet fordít, így a különböző szférák domináns szereplői is. Az üdítőital piac két, óriás brandje is már elindította nagyon komoly marketinghadjáratát. De vajon ki lesz a nyerő?

Igazság szerint a Coca Cola, mint a világbajnokság egyik kiemelkedő szponzora jelentős lépéselőnyben van a Pepsivel szemben, mivel a rendezvényhez tartozó jogokkal tágabban és bátrabban játszhat. Azonban nem szabad azt gondolni, hogy egy akkora márka, mint Pepsi behátrálna, ha ilyen lehetőségről van szó.

A Coca Cola Company hivatalosan is az eddigi legnagyobb kampányával készül a VB-re, ami a „The World’s Cup” nevet kapta és a labdarúgást, mint szociális erőt próbálja demonstrálni. Az emóciókra hajazó kampány szpotja, amit a Wieden+Kennedy Sao Paulo készített négy elszegényedett és társadalmilag elhatárolódott terület labdarúgó csapatatát mutatja be.

Az Otsuchiból [Japán], Kelet Európából, az Amazon vidékéről és Ramallahból [Palesztina] származó csapatok, különböző sorsokat vázolnak fel, amiben a közös pont a labdarúgás és természetesen a Coca Cola. Ahogy a cég marketing menedzsere mondta, „ahogy Brazília mindenki országa, úgy a Coca Cola is mindenki itala, akárcsak a FIFA labdarúgó VB, ami mindenkinek a tornája”. S, hogy valóban mindenki tornája legyen a vállalat a kiválasztott négy csapatot elrepítette Rióba a világbajnokság egyik helyszínére, a Maracana Stadionba.

Ezzel szemben a Pepsi egy teljesen más irányvonalat választott, ahol Rió utcáin szórakozó sztárlabdarúgók és zenészek vidám performansza a fő attrakció. Messi, Aguero, David Luiz, Sergio Ramos, van Persie és Wilshere közreműködésével hangzik a mottó, David Bowie Heroes ímű számából, hogy „we can be heroes” azaz lehetünk hősök, akár egy napra is.

Az alap reklámot a Pepsi egy interaktív verzióval is felturbózta, ahol már Clint Dempsey is feltűnik. A Pepsi elsősorban a zene, illetve a sport erejét és egységességét próbálja kiemelni, ahol az “egyszer élünk” felfogás kiemelt szerepet kap.

Nektek melyik tetszik? Coke vs. Pepsi?

Forrás: adweek.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.04.10.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close