kerékpár, Sportmarketing — 2014/03/25 at 12:00

Amikor egy sportesemény többre hivatott…

by

Egy határokon átnyúló sportrendezvény esetén az esemény maga csupán egy kis szelete annak a hatásnak, amit lokálisan és globálisan is képes elérni egy ilyen attrakció.

Amennyiben a szervezők ezt a hatást racionálisan képesek kihasználni, és ennek segítségével futtatják fel a rendező országot, várost, akkor akár egy büdzséből is lehet finanszírozni egy népszerűsítő kampányt. A francia turisztikai bizottság is ezt a módszert alkalmazta.

Franciaországban a nyár legnagyobb sporteseménye a  nagyon komoly hagyományokra és szignifikáns médiaérdeklődésre épülő Tour de France, az országúti kerékpárversenyek legnagyobbika. Idén először a körverseny Nagy-Britanniából indul július 5-én, ami kiváló apropót szolgáltatott az Atout France ügynökségnek, hogy megtervezze az eddigi legnagyobb marketing kampányát a UK-ban.

Az elsődleges cél, hogy újra fő célponttá varázsolják Franciaországot, mint üdülési desztináció, elvonzva a brit turistákat a spanyol, görög és olasz területekről.

Az outdoor, online, nyomtatott és közösségi média kampány fő kérdése, hogy „What’s your Tour de France?” [Mi a Te Tour de France-od?]. A hadjárat során Instagram stílusban lehet tárolni a Franciaországban begyűjtött élményeket, amit a megjelenések során is kommunikál az ügynökség, mint a legfontosabb kulcstémák egy nyaralás során [étel, ital, sport és aktivitás, kultúra, történelem, városnézés, stb.].

A kampány kiötlői mindenképpen szeretnék a turisták szürkeállományába beégetni az aktuális és szerteágazó lehetőségeket, s megerősíteni a francia turizmus eszményét.

A kampányban több mint 55 partner vesz részt, a Tour de France-on kívül olyan szervezetek, mint a Brittany Ferries, a DFDS Seaways, a PO Ferries, a CityJet, a British Airways, a Voyages Sncf és további turizmusban foglalatoskodó organizációk.

Véleményem szerint ez egy igen jó kezdeményezés, és jó képet fest egy ország imázsáról, amit például a Magyar Turizmus Zrt. is bátran kihasználhatna, hiszen Magyarország nem csak a fürdőiről híres, hanem a sportkultúrájáról és a sportlehetőségeiről, -rendezvényeiről [például éppen aktuális a kézilabda Bajnokok Ligája női Final 4].

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.03.25.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close