Március 22-e a víz világnapja. Ez alkalomból az adidas bemutatta, hogy mi az a három sarkalatos pont, amit a vállalat tesz a kevesebb víz felhasználása érdekében.
Vízmentes ruhafestés
2012-ben az adidas bevezettet az úgynevezett DryDye technológiát. Korábban egy póló festéséhez 25 liter vízre volt szükség, viszont a száraz festéses technológiával nemcsak a víz fogyasztása csökken, hanem 50 százalékkal kevesebb energiát és kémiai anyagot használnak fel. A bemutatás évében még csak 50 ezer darab limitált szériás pólót gyártottak, 2013 közepére ugyanakkor már a pólók többsége ezzel az eljárással készült. Számítások szerint tavaly júniusig 25 millió liter vizet spóroltak meg ennek a technológiának köszönhetően
A fenntartható gyapot
A hivatalosan 2005-ben útjára indult Better Cotton Initiative nevű kezdeményezésben az adidas kulcsfontosságú szerepet vállalt. Az összefogásban nagyon sok kormányzati, alapítványi és gazdasági szervezet vett részt annak érdekében, hogy a gyapottermesztést sokkal hatékonyabbá, és kevesebb víz felhasználásával még környezetbarátabbá tegyék. Több tanulmány született arról, hogy a törekvéseknek köszönhetően 20 százalékkal csökkent a víz felhasználása, például jobb öntözési módszerek kidolgozásával. Az adidas stratégiai tervében azt tűzte ki, hogy 2018-ra teljes egészében ezzel a fajta termesztéssel előállított gyapotot fog a termékei gyártásához felhasználni.
Létesítményeken belüli program
A Zöld Vállalat Program [Green Company Programme] keretében mérföldköveket és stratégiai irányvonalakat határoztak meg. Az egyik pont a létesítmények vízfelhasználásának 20 százalákos csökkentését tűzte ki célul 2009-ről 2015-re. A tanulmányból kiderül, hogy bár még nem érték el az előre meghatározott értéket, nagyon fontosnak tartják, hogy az üzleteikben és az irodáikban, ne csak erkölcsileg képviseljék ezt az eszmét, hanem ténylegesen is cselekedjenek a környezeti lábnyomuk csökkentése érdekében. Ennek érdekében megpróbálják a legjobb gyakorlatokat átvenni és alkalmazni, a környezeti és energia hatékonyságot maximalizálni, a dolgozókat pedig támogatni abban, hogy elkötelezettek legyenek a fenntarthatóság iránt.
A fenntartható működés egyik sarokkövének számít az ellátási lánc csökkentése, amely azt jelenti, hogy a vállalat igyekszik a környezeti terhelést minimálisra csökkenteni azalatt az időtartam és folyamatrendszer alatt, amíg a nyersanyagtól eljutnak a polcról leemelhető termékig. Az adidas marketing és vállalati arculat stratégiájában kiemelt szerepet kap ez a fajta haladó szelleműségi gondolkodásmód és példamutatás. Bár pénzügyileg 2008-óta az árbevétel tekintetében nem növekszik olyan dinamikusan a cég, mint korábban, de az idei labdarúgó világbajnokság megváltást hozhat. Sok minden más mellett, ezért adtak bizalmat továbbra is Herbert Heinernek, aki a cég történelmében immár a leghosszabb ideig betöltött vezetői pozíciót tudhatja magáénak. Heinerre azért is irányult nagyobb figyelem az elmúlt pár héten, mert az Uli Hoeness körül kirobbant botrány után, fontos szerepet bíztak rá a Bayern München vezetésében is.