Az NBA felméri annak a lehetőségét, hogy amerikai idő szerint a reggeli órákban rendezzen mérkőzéseket, hogy az élő közvetítések fő műsoridőre essenek Kínában.
A televízió nagy úr, a kínai piac pedig hatalmas gazdasági potenciált rejt magában. Ha együtt kezeljük ezt a két tényt, cseppet sem meglepő, hogy az észak-amerikai profi kosárlabdaliga [NBA] szeretne minél előnyösebb pozícióba kerülni a kínai sportközvetítési piacon.
A felmérések szerint az ázsiai országban 300 millióan kosárlabdáznak és az NBA hatalmas népszerűségnek örvend. Egyrészt az olyan nemzeti hősként kezelt sztároknak köszönhetően, mint a Houston Rockets korábbi centere, Yao Ming. Másrészt az NBA évek óta tartó stratégiai márkaépítési tevékenységének eredményeképpen.
Jelenleg a CCTV kínai állami televíziós csatorna hetente öt NBA-mérkőzést közvetít élőben. A liga vezetői azonban az angol és a spanyol labdarúgó bajnokság mintájára módosítanának néhány mérkőzés kezdési időpontján, hogy azok az ázsiai közvetítések fő műsoridejére essenek. A célra a legalkalmasabbak az amerikai idő szerinti reggeli órák lennének.
A modell vizsgálatáról Michael Wandell, az NBA China marketing kapcsolatért felelős alelnöke beszélt Sanghajban, a SPORTELAsia „Márkaépítés Ázsiában” című szekcióülésén. A panel moderátori feladatait Frank Dunne, a TV Sports Markets szerkesztője látta el, míg a további résztvevők Jörg Daubitzer, a DFL Sports Enterprises ügyvezető igazgatója és Shingo Shibuya, a Dentsu reklámügynökség nemzetközi jogok értékesítési részlegének vezetője voltak.
Forrás: nba.com