amerikaifutball, Sportgazdaság — 2014/02/18 at 12:00

Az idei Super Bowl számokban

by

Megvolt, szép volt, köszönöm, ennyi. Na, azonban ilyen egyszerűen nem lehet elfelejteni a Denver Broncos csúnya vereségét a Seattle Seahawks ellenében. A XLVIII. nagydöntő, sima 48-3-as eredménye mellett az igazi pikantéria az esemény gerjesztette számokban rejlik.

A Super Bowl az amerikai televíziózás egyik csúcspontja, ami most is kiütközött, mivel [ismét] megdőlt az esemény nézettségi rekordja: idén 111.5 millió néző ült le a televízió elé és követte élőben az NFL nagydöntőt. Ami még ennél nagyobb nézettséget generált az a félidőben zajló „Half Time Show”, ahol Bruno Mars és a Red Hot Chilli Peppers 115.3 millió nézőt vonzott be a készülékek elé.

A nézők 67 százaléka a 18-49 éves korosztályból került ki, ami a marketingesek legcsodálatosabb vágyálmainak a megvalósulása, hiszen ezen csoport adja az egzisztenciálisan stabil réteget, akik fizetőképes keresletet teremtenek. Nem véletlen, hogy a reklámokra fordított összegek itt a legmagasabbak [3,5 -4 millió dollár egy 30 másodperces szpot].

A 82 529 helyszíni néző sem unatkozott a MetLife stadionban, mivel az eddigi legjelentősebb költést produkálták. Személyenként, átlagban 94.60 dollárt költöttek ételre, italra és 141.75 dollárt merchandise termékekre. Ez 11.7 millió dolláros helyi kiadást jelent.

Érdekességként megemlíthető, hogy az este, a stadionban 4500 „sajtos steak” került eladásra, 16 dolláros áron, a 13 dolláros hot dog és a 6 dolláros üveges víz mellett. Az „alacsonyabb” költségvetéssel rendelkező szurkolókon kívül, a VIP vendégek is szépen termeltek, ami megmutatkozott az elfogyasztott kuriózumokban: 5000 osztriga, 2500 garnéla, 1000 font homárfarok és 20 ezer dollár értékű kaviár került ki az asztalokra.

A nagy döntő a közösségi médiában is komoly szerepet játszott. A Twitteren több mint 24.9 millió tweet került kiküldésre, volt olyan üzenet, amit 50 ezerszer osztattak újra. A nézők 61 %-a megosztott valamilyen reklámot az egyes platformokon és 3.2 TB-nyi adatforgalom zajlott le a stadionban, ahol a nézők folyamatosan publikálták és osztották meg az élményeiket.

Nem véletlen, hogy azt szajkózzák a tengerentúlon, hogy az NFL-el pénzt lehet nyomtatni…

Forrás: deadspin.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.02.18.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdasági cikkekből.

Close