A sportpiac önmagában egy interdiszciplináris terület, mivel számos tényező, számos különböző szféra, tudományág kapcsolódik össze, amelyek egymást kiegészülvén kiadnak egy teljes egészet, amit sportnak nevezhetünk.
A teljes „tortából” a legtöbbször a legjelentősebb szeleteket vesszük górcső alá, mivel ezek határozzák meg a sportpiac gazdasági részét. Itt a piaci alapokon működő ligákról, a játékosokról, vállalatokról és az ezt „fogyasztó” nézőkről beszélhetünk.
Ahhoz, hogy a piac sikereket tudjon felmutatni, a legnagyobb professzionalitással kell szembenézniük a szereplőknek és ezeket a magas szintű tevékenységeket kell problémamentesen összehangolni.
A sport óriási biznisz, így a legnagyobb vállalatok sorakoznak fel mögötte, aminek köszönhetően egy globális szimbiózis alakul ki az eltérő profilú és portfóliójú organizációk között.
A sokszereplős piacon több meghatározó részre lehet bontani a közreműködőket:
- Média: Disney, Google, Twitter, BT, Al Jazeera, CCTV, stb.
- Ügynökségek: Keneo, Team Marketing, IMG, Dentsu, stb.
- Technológia: Samsung, Dow, Tata Communication, Sony, Bloomberg, Microsoft, stb.
- Fogyasztói oldal: Red Bull, Coca Cola, Heineken, Nike, Betfair, GSK, adidas, Emirates, stb.
- Sportingatlanok: AEG, Maple Leaf Sports & Entertainment, Mission Hills
- Jog: Proskauer Rose
- Pénzügyek: Qatar Sports Investments, CVC Capital Partners
A teljes lista, illetve a szervezetek részletes bemutatása itt olvasható.
Forrás: sportspromedia.com