rövidhír, Sportgazdaság — 2014/02/10 at 12:00

50 vállalat, ami felrázhatja a sportpiacot 2014-ben

by

A sportpiac önmagában egy interdiszciplináris terület, mivel számos tényező, számos különböző szféra, tudományág kapcsolódik össze, amelyek egymást kiegészülvén kiadnak egy teljes egészet, amit sportnak nevezhetünk.

A teljes „tortából” a legtöbbször a legjelentősebb szeleteket vesszük górcső alá, mivel ezek határozzák meg a sportpiac gazdasági részét. Itt a piaci alapokon működő ligákról, a játékosokról, vállalatokról és az ezt „fogyasztó” nézőkről beszélhetünk.

Ahhoz, hogy a piac sikereket tudjon felmutatni, a legnagyobb professzionalitással kell szembenézniük a szereplőknek és ezeket a magas szintű tevékenységeket kell problémamentesen összehangolni.

A sport óriási biznisz, így a legnagyobb vállalatok sorakoznak fel mögötte, aminek köszönhetően egy globális szimbiózis alakul ki az eltérő profilú és portfóliójú organizációk között.

A sokszereplős piacon több meghatározó részre lehet bontani a közreműködőket:

  • Média: Disney, Google, Twitter, BT, Al Jazeera, CCTV, stb.
  • Ügynökségek: Keneo, Team Marketing, IMG, Dentsu, stb.
  • Technológia: Samsung, Dow, Tata Communication, Sony, Bloomberg, Microsoft, stb.
  • Fogyasztói oldal: Red Bull, Coca Cola, Heineken, Nike, Betfair, GSK, adidas, Emirates, stb.
  • Sportingatlanok: AEG, Maple Leaf Sports & Entertainment, Mission Hills
  • Jog: Proskauer Rose
  • Pénzügyek: Qatar Sports Investments, CVC Capital Partners

A teljes lista, illetve a szervezetek részletes bemutatása itt olvasható.

Forrás: sportspromedia.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.02.10.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close