kempo, Sportmarketing — 2014/02/05 at 11:50

Kempo világbajnokság Budapesten

by

Az elmúlt évekhez hasonlóan, 2014-ben több világversenynek is otthont ad Magyarország, ezek között – kicsit elbújva, mert pl. a Nemzeti Sport részletes sportnaptárában sincs nyoma – az egyik legrangosabb  a kempo világbajnokság lesz.

A magyar szövetség 2013-ban, az előző világversenyen adta le pályázatát, s elnyerve a jogot 2014. április 24-26 között rendezheti meg a versenyt a MOM Sportközpontban. A kandidálás sikeréhez hozzájárult az is, hogy 2008-ban már rendeztünk egy világbajnokságot, illetve, hogy a sporteredményeink kiemelkedőek, hiszen tavaly összetettben második lett a magyar válogatott. A sportszakmai cél idén is a dobogós helyezés. A sportpolitikai pedig a SportAccord [olimpiai és nem olimpiai sportágak nemzetközi szövetsége] tagok közé bekerülni, majd rajtuk keresztül a World Games, a nem olimpai sportágak világversenyének sportágává válni.

kempovb_plakat

A versenyre 5 kontinens 410 országából kb. 500 sportolót várnak a rendezők. A versenyt támogatja a központi sportvezetés: a világbajnokság fővédnöke Dr. Simicskó István, sportért felelős államtitkár, a MOB pedig partneri szerepet tölt be. Ezzel együtt nagyságrendekkel kevesebb pénz áll rendelkezésre a szervezéshez, mint a látvány- vagy a kiemelt sportágaknál, amelyet jól mutat, hogy még a sport iránt érdeklődő ismerőseim sem hallottak a közelgő eseményről. A verseny hivatalos plakátjáról is kiderül, hogy nincs kiemelt, az üzleti életben erős szponzor, a partnerek gyakorlatilag a kempohoz szorosan kötődő cégek, szervezetek közül kerülnek ki.

Ebben a helyzetben az ötletek, a belső források különösen fontosak a sportmarketing tevékenységekhez. Nézzük mit teremtettek elő a szervezők.

A Magyar Kempo Szövetség Facebook oldala

A versenyre külön honlap nem készült, a www.hungariankempo.hu oldalon működik a vb2014 menüpont. A Magyar Kempo Szövetség Facebook oldalát 1.586 ember kedveli, itt ennyien találkoznak az aktuális információkkal.

A világbajnokság logója jól sikerült, magyaros, dinamikus, emellett könnyen beazonosítható a sportág. A logó is “házon belül” készült, egy kempozó grafikus tervezte.

kempo-logoEN-1024px

A kommunikáció legerősebb pillére a Sport TV. Egy stratégiai együttműködés keretében a Fightpont című műsor folyamatosan beszámol az előkészületekről és természetesen ott lesz a versenyen is. A Sport TV különböző csatornáin keresztül, az ismétlésekkel együtt, havonta 250 000 embert érnek el a szervezők.

A Magyar Turizmus Rt. is együttműködik a versennyel, hazai és külföldi portálokon hívja fel rá az érdeklődők figyelmét.  A Hegyvidék Média kiemelt partner, így a helyi televízió és újság is hírt ad a vb-ről, akárcsak az Echo TV Mozgás című műsora.

A verseny idején élő online közvetítést terveznek a szervezők, remélik, sok hazai és külföldi média beszámol majd legalább az eredményekről. Az Külön VIP programmal várják az IKF [Nemzetközi Kempo Szövetség] vezetőit.

A szervezők szeretnék, ha 1000-1500 néző lenne a vb-n, ezért szükség van a kommunikációs tevékenységre. A szűkös anyagi háttérrel, aprólékos munkával ezt építette fel eddig a szervező csapat. Talán egy nagyon célzott Facebook kampány, egy jól kivitelezett flashmob még erősíthetné az előkészületeket. Az érdeklődés mindenesetre lassan erősödik, egyre több online sportportál számol be a versenyről.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.02.05.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close