Az olimpia szponzorálása egy olyan kuriózumnak számít, amit nem sok vállalat engedhet meg magának. Az olimpiai TOP-szponzoroknak kivételes privilégiuma van az ötkarikás versenyekkel kapcsolatosan.
Jelenleg 10 globális támogatóról beszélünk, akik a bevételek 40 %-át kitevő összeggel szponzorálják a játékokat. Ez a 10 vállalat a Coca Cola, az Atos, a Dow, a GE, a McDonald’s, az Omega, a Panasonic, a P&G, a Samsung és a Visa. Becslések szerint a vállalatok 100 millió dollárnyi összeg körül fizetnek, hogy major támogatókká válhassanak.
Ennek tükrében komoly marketingkampányokkal is készülnek, hogy „visszaélhessenek” ezzel az unikális lehetőséggel. A McDonald’s egy ötletes közösségi kampányt mutatott be, amelynek a középpontjában téli olimpiai szponzorációja áll.
A fanok egy microsite segítségével buzdító üzeneteket küldhetnek kedvenc téli olimpikonjaiknak. A bátorító szavak az olimpiai faluban elhelyezett kivetítőn fognak futni, sőt a sportolók akár viselhetik is őket, mivel lehetőségük nyílik egy csuklópántra nyomtatni a szívüknek legkedvesebb üzeneteket.
A gyorsétterem már régóta az olimpia család tagja, először, az 1968-as grenoble-i téli olimpián jelent meg, akkor még a hazai ízeket hiányoló amerikai sportolókat látta el Big Mac-kel. 1976-tól vált hivatalos szponzorrá, így idén, Szocsiban is a vállalat 350 fős olimpiai különítményétől kapják majd a rendeléseiket a sportolók.
A McDonald’s 1990 óta van jelen a kelet-európai ország piacán, ahol 380 éttermet üzemeltet 112 városban, így egy potenciállal teli területre érkezik, amit szeretne kellőképpen ki is használni.
Forrás: brandchannel.com