Félhetnek a nagy sportruhagyártók?

by

A Nike és az adidas sportruházatban betöltött szerepe már jó ideje megkérdőjelezhetetlen a piacon. A két nagy gyártó a világ két legnagyobb márkájának számít a piacon, aminek köszönhetően a globális jelenlétük is mérvadó.

A világ első és harmadik legértékesebb sportmárkája [Nike – 15 milliárd dollár, adidas – 5 milliárd dollár] kétségkívül meghatározó szerepet játszik a divatiparban és a divatmárkák világában. Azonban ez változhat.

A Forbes – „A világ legértékesebb márkái” listáján a Nike a 24. helyen, az adidas a 61. helyen tanyázik. Közöttük számos olyan textilipari óriás található, amelyek akár versenytárssá léphetnek elő a közeljövőben. A H&M [Hennes & Mauritz], amely ezen listán a 30. helyet foglalja el, egyre inkább nyit a sportruha gyártás irányába.

h_26M_Sportswear_collection

A svéd gyár egyre több kollekciót dob a piacra, aminek a hatásai nem hanyagolhatóak el. A vállalat felismerte, hogy a sportruhába invesztált milliók nagyon jól kamatozódhatnak, s ennek köszönhetően meg szeretnék vetni a lábukat a sportpiac nagyjai mellett.

A H&M ezen lépésével nagy nyomást helyezett a piacra, és a fitnesz őrületet meglovagolván számos sportághoz próbálja társítani a nevét. Így a teniszruhák, a tánc-, a futó- és a jógafelszerelések, illetve a szabadtéri sportok esetében is kínál trendi és jól használható sportöltözeteket.

Ahhoz, hogy a márka nagyobb szerepet kapjon a sport világában, első körben a svéd olimpia csapatot győzték meg, akik már az idei téli olimpián és a 2016-os riói olimpián is a vállalat által tervezett ruhákat fogja viselni. Emellett a cég több nevesebb sportolót is szponzorál, többek között Tomas Berdych, cseh teniszezőt, valamint Malin Baryard-Johnsson és Peder Fredricson, sikeres, svéd lovasokat.

A vállalat filozófiája szerint a sportruházatuk a trendi és divatos vonulat mellett sportolásra is kiválóan alkalmas, így a vásárlóknak nem kell majd félnie  az esetleges rossz sztereotípiák bekövetkezésétől.

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.01.23.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close