A sportklubok közül a Barcelonának sikerült először áttörnie az 50 milliós álomhatárt a Facebook követők számában.
A spanyol bajnoki címvédő klub 2009 októberében indította el a hivatalos Facebook oldalát, amelyik csak egyike annak a hét különböző közösségi média platformnak, amelyen a Barcelona jelen van. Az 50 milliósra duzzadt követőtábor nemcsak a sport közegében kiemelkedő, a klub Facebook oldala benne van a világ 30 legnépszerűbbjében.
Spanyolországon kívül a legtöbb felhasználó [4.7 millió] Indiából követi a Barcelonát, de Mexikóban [3.4 millió], Brazíliában [2.5 millió], az Egyesült Államokban [2.1 millió] és Törökországban [1.7 millió] is rengeteg szurkolóval büszkélkedhetnek. Városok tekintetében Kairó [746 ezer], Mexikóváros [666 ezer], Jakarta [623 ezer], Lima [481 ezer] és Bogotá [420 ezer] alkotja a top ötöt.
Tavaly hatalmas növekedést produkált az oldal: egy év alatt 11 millió új követő csatlakozott. A Real Madrid nem sokkal lemaradva, 47 millió Facebook lájkolóval üldözi a nagy riválist, míg a sportklubok képzeletbeli dobogójának harmadik fokán a Manchester United áll 38 millió rajongóval.
A Barcelona közösségi média stratégiája nemzetközi szinten is elismerést váltott ki szakmai körökben. 2013 májusában például elnyerte a legjobb sportcsapatnak járó díjat a Social Stars gáláján. Forrás: fcbarcelona.com