Sportmarketing, többféle sportág — 2013/12/20 at 11:50

Sportcsillagok Gálaestje 2013

by

December 19-én tartották a magyar élsport idei legnagyobb rendezvényét a Syma Csarnokban.  A Sportcsillagok Gálaestjén derült ki, hogy ki lett az év férfi illetve női sportolója, csapata, edzője, szövetségi kapitánya 2013-ban Magyarországon.

Az eredményen kívül minket különösen érdekelt, hogy hogyan működik ez a marketing szempontból kiemelt rendezvény, mi az üzenete, mit kommunikál a nagyközönség illetve a sport iránt érdeklődő cégek, potenciális szponzorok felé.

Sportcsillagok-Gálája-színpad

Mindenekelőtt a győztesek:

Az év férfi sportolója: Gyurta Dániel
Az év női sportolója: Hosszú Katinka
Az év csapata: Férfi vízilabda válogatott
Az év edzője: Shane Tusup
Az év szövetségi kapitánya: Benedek Tibor

A rendezvény

Sportcsillagok-Gálaestje

A Syma Csarnok nagytermében közel ezer ember gyűlt össze. A helyszín jó választás, hiszen kötődik a sporthoz –a párbajtőrözők meg is említették, hogy a díjátadó színpadtól pár méterre állt a pást ahol kivívták a világbajnoki címet – emellett alkalmas ennyi ember befogadására, és megfelelő a technikai háttér.  A hang és fénytechnika nemzetközi színvonalon működött, továbbá a rendezés sem lehetett panasz: pontosan és jól szervezetten ment le a program.

A díjak átadása egy showműsor keretében történt. A fellépők kiválasztásánál érezhetően figyelembe vették, hogy több nézői réteg is jól szórakozzon – többek között Király Viktor, Badár Sándor, Radics Gigi és a Honvéd Táncegyüttes szerepelt.  Talán jó lett volna kicsit több szórakoztató sportos műsorszámot találni, amit alátámaszt, hogy az este elején a Faceteam kosárlabda bemutatója nagy sikert aratott.  A díjátadás közben jó volt látni, hogy egyre több fiatal sportolónk tud jól nyilatkozni, szimpatikusan viselkedni.

Sportcsillagok-Gálája-szponzorfal

A szervezőket dicséri, hogy nagyon sok szponzort és támogatót találtak. Azonban a kevesebb talán itt is több lett volna, a szponzorfalra tekintve szinte lehetetlen volt egy céget meglátni, megjegyezni.  A jövőben talán érdemes erre jobban figyelni, illetve újszerű, kreatív támogatói megjelenéseket kitalálni.

TV közvetítés, médiatámogatás

Szponzor-autó-a-Sportcsillagok-Gáláján

A rendezvényt a Duna TV élőben közvetítette. Ennek előnye, hogy a határon túl is sokan, könnyen láthatják az eseményt, hátrány, hogy a csatorna nézettsége viszonylag alacsony. A Sportcsillagok Gálaestjének nézettsége a 18-49 éves célcsoportban csak 1 százalékot ért el.

Az eseményt nyolc kamerával közvetítették, ez lehetőséget teremtett arra, hogy időnként a közönséget is megmutassák és – ami az igazán hozzáadott érték – közeli képeken láthassuk a nyertesek arcát, érzelmeit.

Igen sok médiatámogató és partnere állt a rendezvény mellé és idén először szűrni kellett az akkreditációt kérő újságírókat. A rendezvény kommunikációja a hazai mezőnyben erős színvonalat képviselt.

Összefoglalás

Kiállítók-a-Sportcsillagok-Gáláján

Mit mutatott a Sportcsillagok Gálaestje a magyar sportról? Azt, hogy eredményes, nyitott és modern. Eredményes mert idén is sok, világversenyen aranyérmet nyert sportolót köszönthettünk. Nyitott, hiszen idén először amerikai szakember nyerte az év edzője címet, és rajta kívül is több külföldi szereplő állt a színpadon. Modern, ezt a fiatal sportolókon kívül a műsor, a fellépők, a technika is szépen megerősítette.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.12.20.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close