Sportmarketing, többféle sportág — 2013/12/19 at 11:50

Az MTK nagy lehetősége

by

Kevés sportegyesület van hazánkban, amelynek életében annyi változást hozott a 2013-as esztendő, mint az MTK. Fúzió a BSE-vel és kiemelt anyagi támogatás a kormánytól. Két dolog, amely mind a sporteredményeknek mind a sportmarketing tevékenységeknek jót tehet.

Fúzió

MTK zászló
2013 májusában lett publikus, hogy az épp 100 éves BSE szakosztályait átveszi az MTK. Az eltelt hét hónap elegendő idő, hogy láthassuk, hogyan épül fel, hogyan működik a megújult egyesület. Az e témában eddig megjelent írások alapvetően a politikát és az ingatlanok körüli találgatásokat állították a középpontba, nézzük meg mi történt, történik a legfontosabb szereplőkkel, a sportolókkal!

Deutsch Tamás, az MTK elnöke

A jogi lépések lezárása után minden sportoló és edző leigazolása megtörtént, ez összesen kb. 700 embert jelent. Senki nem hagyta el a klubot, a versenyzők remélik, hogy megkapják járandóságaikat. Az edzések a megszokott rendben és termekben folytatódnak, kivéve ahol felújítási munkák kezdődtek.  Az MTK vállalta, hogy a létesítmények továbbra is sportfunkciót töltenek be.

Ezt garantálja az is, hogy TAO támogatást kapott a BSE kosárlabda [265 millió Ft] és kézilabda [353 millió Ft] szakosztálya is, így törvény írja elő az általuk használt ingatlanok sportcélú használatát15 évig.

Sportmarketing

MTK_arculat
A kiemelt anyagi támogatás – a kormány átvállalja a klub adósságait [csakúgy, mint további 4 fővárosi klubét] és 2020-ig évi 300 millió Ft-ot biztosít az MTK-nak – amellett, hogy szilárd alapot teremt az egyesület működéséhez, lehetőséget nyújthat a sportmarketing tevékenység fejlesztéséhez is. Júliusban elkészült az új logó és arculat. Konkrét terv, hogy hamarosan megújul az egyesület honlapja, felhasználóbarát, praktikus és szép site születik az új vizuális elemekkel. Remélhetőleg a Facebook alkalmazás is frissül.

mtkaj

A klubon belül szakember foglalkozik majd a sportmarketing területtel, emellett ügynökségekkel is terveznek együtt dolgozni. Fontos szerepet szánnak a merchandising erősítésének, illetve a rendezvények jobb, színvonalasabb szervezésének. Ehhez jó alapot adnak a létesítményfejlesztések, hiszen megújul a Hungária körúti futballstadion és új multifunkcionális sportcsarnok épül a Lantos Mihály sporttelepen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.12.19.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close