Sport PR, többféle sportág — 2013/11/22 at 12:00

„A tudás hatalom, a bajusz király!”

by

Ha azt mondom, Movember? Te azt mondod: bajusz?!

A válasz azonban mégsem ennyire egyszerű, mivel a “movember” kifejezést sokan csupán egy elütésnek, elírásnak, kreatív nyelvtörésnek gondolják, de valójában komoly mögöttes tartalommal bír.

A Movember egy 1999-ben indult kezdeményezés, amelynek immáron komoly hatásai vannak szerte a világban. Egy csoport fiatal Adelaide-ben, Ausztráliában elhatározta, hogy jótékonyság szempontjából bajuszt fog növeszteni. Erre november hónapot választották ki, így lett a hónap nevéből és a bajusz [mustache] szóból a Movember elnevezésű jótékonysági akció.

A jelenség legfőbb célja, hogy minden év novemberében a férfiak világszerte bajuszt növesztenek, hogy felhívják a figyelmet a prosztatarákra. Ezzel a lépéssel az a cél, hogy a bajuszt növesztő „testvérek” szponzorokat keressenek és anyagi támogatásokkal segítsenek a rászorulókon. Ráadásul a bajusz játékos szimbóluma annak, hogy fontosnak tartják saját egészségük megőrzését is!

A Movember Alapítvány immáron 174 millió dollárt gyűjtött össze globálisan [csak tavaly 95 milliót, amiben 1,1 millió férfi vett részt], amit jótékony felhasználásra ajánlottak fel, segítve a rák elleni küzdelmet. 2012-ben a Global Journal beválasztotta a top 100 non-profit szervezet közé az alapítványt. [Magyarországon pl. 2010-ben 208 870 forinttal sikerült támogatni a Magyar Rákellenes Ligát.]

A jelenségnek olyan hatása van, hogy évről évre egyre többen csatlakoznak, köztük számos sportoló is. Találhatunk jelentős számú nagykövetet a sport világából, mint az Ausztrál Rugby válogatottat, a Montreal Canadiens csapatát, Jenson Buttont, Micheal Owent, a szörfvilágbajnok Mick Fanninget, krikett világsztárokat és még sorolhatnánk.

Magyarországon a Magyar Kajak-Kenu Szövetség állt a kezdeményezés mellé, ahol Kammerer Zoltán, Vajda Attila, Storcz Botond és további férfi olimpikonok is egy hónapig bajuszt növesztenek.

Immáron a legjelentősebb figyelem az angolszász és az amerikai major sportágak képviselőire esik, mivel itt, a legtöbb ligában lehet találkozni a „nem borotválkozás” jelenségével. A legnagyobb NHL, NFL, MLS és MLB sztárok próbálják felhívni a figyelmet a prosztatarák veszélyeire, aminek komoly PR értéke van, így a sajtó is foglalkozik vele. Emellett számos cég is kiáll a jelenség mellett és támogatásával, illetve imázs-átvitelével jelentősen hozzájárul a kezdeményezés népszerűsítéséhez.

Olyan vállalatok, mint a Foster’s, a Gilette, a Toms Shoes, a ZenithOptimedia, a Made Men, az Art of Shaving, a Discovery mind-mind szupportálását mutatja ki a jó ügy mellett, népszerűsítve ezzel a mozgalmat.

Te is gondolj a rákszűrésre, s bajuszra fel!

Forrás: movember.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.11.22.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close