futás, Sportgazdaság — 2013/11/12 at 12:00

Robbanás lehet az okosóra piacon

by

Az innovatív folyamatoknak és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően eljutottunk arra a szintre, hogy már kvázi minden elektronikai, technológiai eszköz elé odatehetjük az „okos” jelzőt.

Vannak okostelefonok, okostelevíziók, okosházak, okosautók, okostollak és hallhatunk okosvárosokról is. Ezek tudatában nem maradhat el az okosóra sem, aminek a piaca az elmúlt hónapokban nagyot robbant. A gyártók egy gyors procedúra eredményeként elérték, hogy karnyújtásnyira, mindenki számára elérhetővé váljanak ezek a használati tárgyak.

A szakértők úgy vélik, hogy 2014 lesz az okosórák éve, amikor is a legnagyobb gyártók egymást elnyomva próbálnak meg a lehető legjobb termékekkel előrukkolni, ami az „átlagos” fogyasztók hozzáállásában is megmutatkozik majd.

Az újítások és modernizációk nagyon sok pluszt tesznek hozzá a sportszférához is. Az idei elektronikai kiállításokon is egyre több olyan eszközt vonultattak fel, amit a sportban is fel lehet használni. Korábban is voltak már sportoláshoz kifejlesztett órák, azonban az okosórák fejlődése és terjedése új dimenziókat nyithat meg a sport terén. Az éllovasok, mint a Samsung, a Sony, a Microsoft, az Apple mellett a világ vezető sportruházati cégei is nyitnak e termékkategória felé, bővítve ezzel a portfóliót.

A Nike és az adidas újdonságai inkább “okos karperecnek” nevezhetőek, azonban funkcionalitásban többnyire hasonlítanak a nagy gyártók okosóráihoz.

A Nike FuelBand karkötőjéről már többször is foglalkoztunk, mivel 2012 óta forgalomban van. Az amerikai vállalat most nem tett mást, mint ezt az alapmodellt felfejlesztette FuelBand SE szintre, ami már képes különbséget tenni az egyes edzésfajták intenzitása között. Emellett monitorozza az alvási ciklusokat, mutatja a pontos időt, és már Bluetooth 4.0-s kapcsolaton keresztül kommunikál automatikusan az iPhone-ra fejlesztett applikációval. Sőt, az új eszköz közösségi média funkcióval is fel van szerelve, így a sportolás közben is könnyen megoszthatjuk eredményeinket barátainkkal. A többféle neonszínben kapható Nike+ FuelBand SE novembertől kerül forgalomba 149 dolláros áron.

Az adidas ezzel szemben egy drasztikusabb fejlesztésen van túl, aminek eredményeként bemutatta a saját okosóráját, amelyet szintén sportolóknak, elsősorban a futóknak szántak. Az új óra alkalmas pulzusmérésre és valóságos tréning asszisztensként segíti a sportolók edzését és szükség esetén a kijelzőn megjelenő információval, vagy rezgéssel figyelmezteti használóját arra, hogy pihennie kell. Az eszköz GPS-szel, Bluetooth csatlakoztatóval és médialejátszóval is fel van szerelve. Az adidas célja, hogy kiterjessze miCoach Fitness márkáját, így az órát valószínűleg majd tovább is fejlesztik. Az új óra november elsejétől kapható az Egyesült Államokban, az ára 400 dollár lesz.

 

Forrás: mashable.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.11.12.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close