Olyan aktuális témáról beszélhetünk, aminek relevanciája a XXI. században megkérdőjelezhetetlen, azonban most még fontosabb szerepet tulajdoníthatunk neki, hála a következő Sportmarketing Újragondolva Meetupnak.
Az innováció egy gyakran használt fogalom, ami beitta magát a napi szövegkörnyezetbe. Azonban összetettsége és etimológiai hovatartozása nem mindenki számára ismert. Egy kvázi örökéletű „jelenségről” van szó, aminek az elméleti alapjait közel 80 éve írta le Joseph A. Schumpeter, osztrák születésű közgazdász.
Az innováció szó visszavezethető az in-novare latin kifejezésre, aminek jelentése: újulásban. Ennek megfelelően a fogalom magában foglalja a fejlődés bármilyen fajtáját, s egyúttal kifejezi annak újdonságként felfogható mivoltát is. Világunk mostanra olyan szintre ért, ahol az élet lényege az innováció lehetőségeinek keresése, egy új dolog vagy metódus bevezetése. Az innováció mindig egy kreatív ötlettel indul, amit megvalósítás, majd a terjesztés, népszerűsítés követ. Az innovatív fejlődés alapvetően két háttérpólusból, a technológiai bázisból és a piac indíttatásából indul el.
A piaci indíttatás a felmerült igény kielégítésére nyújt megoldást, a marketing, az igények pontos feltérképezése, pontosítása, karakteressé tétele segítségével. A technológiai indíttatás ezzel szemben egy új technológiából indul ki, és annak felhasználásához keres üzleti körülményeket. De előfordulhatnak olyan esetek is, amikor mind a technológia, mind a piac adott a fejlesztéshez.
Az innováció kockázatos tevékenység, azonban sokszor ennek a kockázatnak a tudatos kezelése segít, hogy maradandót alkossunk. Az innováció az élet minden területén jelen van, így a sportban is. A sportgazdaság, a sportmarketing és a sportversenyek mind-mind rendszeres használói, fejlesztői ezen folyamatoknak.
A sportban a legszembetűnőbb innovatív megoldások a technológiának köszönhetőek, illetve a kényelem fejlesztésének, ami a sportot fogyasztókat illeti. A sportra adaptálható megoldások mind sikeresen megállják a helyüket, s a gyakorlatban sokszor még magasabb szintre emelik az újdonsült módszert.
Olyan példák, mint a okostelefonnal kompatibilis sportos applikációk, a fenntarthatóság és környezettudatosság fejében épülő stadionok, a szórakozást a lehető legmagasabb szintre emelő technológiai eszközök csupán egy szelete annak a tortának, ami a sport és az innováció témakörét érintheti.
Számos konkrétumot lehetne még felsorolni, amivel mindennap találkozunk, de nagyon sok olyan alternatíva is van, ami csak a jövőben fogja megváltoztatni az életünket. A fejlődési irányokról, sportos példákról és esettanulmányokról a november 21-én esedékes Sportmarketing Újragondolva Meetupon még többet megtudhatunk.
Regisztrációs lehetőség itt!
Forrás: wikipedia.org