A Ford Európa a sorozat indulása, 1992 óta szponzorálja az UEFA Bajnokok Ligája sorozatot. Az okokról Mark Jones, az autógyár európai szponzorációs menedzsere az alábbiakat nyilatkozta: „a BL döntő az európai Super Bowl, a legutóbbi finálét világszerte közel 150 millió ember látta [2013-ban az amerikai futballbajnokság döntőjét az USA-ban 108 millió, azon kívül kb. 3 millió ember nézte – a szerk.]. A sorozat az elmúlt 21 évben sokat változott, javult a játék minősége, nőtt a résztvevő csapatok és a meccseket követő szurkolók száma. Ez a változás párhuzamba állítható mindazzal, ami az autóinkkal és a Ford márkával történik. Mindez együtt fantasztikus versenyelőnyt ad számunkra a konkurenciával szemben.”
Mit kap az UEFA és mit kap a Ford az együttműködés keretében?
A konkrét összeget, amellyel az autógyár szponzorálja a Bajnokok Ligáját, a két fél üzleti titokként kezeli. Sportmarketing szakértők szezononként 37-45 millió amerikai dollárra becsülik az értéket. [Összehasonlításképp néhány adat: Real Madrid mez szponzori szerződés egy évre 30 millió euró, Arsenal mez és stadion szponzori megállapodás 45 millió USA dollár/év, Manchester United – General Motors együttműködés 659 millió USA dollár hét évre.] Emellett a Ford a 2012/13-as szezonban több mint 900 autót bocsátott a rendezvénysorozat használatára.
Milyen értéket kap ezért a kb. 9 milliárd! Forintért a Ford?
Röviden: óriási média elérést – 8 hónap alatt 144 mérkőzés, átlag 50 milliós európai televíziós nézettséggel ez több, mint 7 milliárd ember – kiemelkedően pozitív környezetben. Konkrétan: megjelenés a mérkőzések során a pályákon. Reklám spot sugárzási lehetőség kiemelt helyen [közvetlenül a meccs előtt vagy után, vagyis a klasszikus reklámblokkon kívül], emellett a beharangozókban, összefoglalókban. Megjelenés az UEFA felületein, honlapokon, Facebookon [8,7 millió fan], twitteren [1 millió követő], rendezvényeken.
Mit épít minderre a Ford?
Célzott reklámkampányokat, rendezvényeket, tesztvezetést, speciális promóciókat. A tavalyi döntő előtt futott az „Autózz el a Wembley-be” kampány, az eddigi legnagyobb belépőjegy akció, aminek révén 27 európai ország 360 nyertese nézhette meg élőben a mérkőzést. Londonban az UEFA Bajnokok Fesztiválján a szurkolók különleges tesztvezetésen ismerkedhettek meg az új Ford Kuga modellel. A Ford új TV reklámokat készített, amelyeket először a döntő szünetében sugároztak. Emellett az üzleti partnerek felé is jól kiaknázható az együttműködés, az autógyártó egy szezon során több ezer üzletfelét ajándékozhatja meg a meccsnézés személyes élményével.
A jövő?
A digitális és közösségi média szerepének erősítése. A Ford párbeszédet indít közösségi oldalakon, ahol a szórakoztató tartalom és Bajnokok Ligája információk mellett pl. arról is kérdezik az embereket, hogy milyen ötleteik vannak a jövő autójának technológiáiról.