FIFA, labdarúgás, Sportszponzoráció — 2013/11/06 at 11:50

Átalakítja a FIFA a futball-vb szponzorációs stratégiáját

by

Először lesz alkalmuk a vállalatoknak regionális szponzori csomagokat választaniuk a labdarúgó világbajnoksághoz kapcsolódóan.

A jelenlegi rendszer 2007 óta van életben és a 2010-es, valamint a 2014-es világbajnokságot foglalja magában. Három szintre tagozódik: FIFA Partner, FIFA World Cup Sponsor [FIFA világbajnoki szponzor] és National Supporters [Nemzeti támogatók]. A struktúra sikeresen teljesített, ugyanis az összes csomagot értékesítették, a módosítások inkább a szponzorok igényeinek változásából következnek.

FIFA világbajnoki trófea

Az új stratégia 2015-től lép életbe és a 2018-as oroszországi, valamint a 2022-es katari tornára vonatkozik majd. A három fokozat megmarad, a felső kettő szinten nem lesznek jelentős változások, így a FIFA Partner és FIFA World Cup Sponsor pozíciókba továbbra is 14 világcégnek jut hely.  A legalsó kategória azonban teljesen átalakul, és Regional Supporters [Regionális támogatók] néven él tovább. Ezen a szinten összesen 20 vállalat szerezhet szponzori jogot az 5 előre meghatározott régióból: Észak-Amerika, Dél-Amerika, Európa, Közel-Kelet és Afrika, valamint Ázsia.

Sepp Blatter

A FIFA által bevezetett új szponzorációs stratégiának köszönhetően a vállalatok először választhatnak olyan területi csomagot, amely nem csupán a rendező országra terjed ki, mint a National Supporters esetben történt. Ez a megközelítés pontosabb targetálási lehetőséget nyújt a partnereknek és költséghatékony megoldás azok számára, akik egy-egy kontinensre fókuszálnak, mert nem kell globális jogokat vásárolniuk.

FIFA székház

A 2018-2022-es ciklushoz már olyan cégek csatlakoztak, mint a Coca-Cola, a Hyundai-Kia, a Gazprom és az Anheuser-Busch InBev.

Forrás: fifa.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.11.06.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close