A sportgazdaság eléggé gyerekcipőben jár még Magyarországon, így ha olyan lehetőség adódik, amely segítségével kiterjeszthetjük az erre irányuló tudásunkat, akkor ezzel élni kell. Én így tettem.
Tudást szerezhetünk számos módszer segítségével, több csatornán keresztül, közvetve, közvetlenül. Az internet segítségével olyan ajtók is kinyíltak, amelyeket eddig elképzelni sem tudtunk. Ezen alternatívák egyik kiváló zászlóshajója a Coursera online oldal, amely segítségével akár a legjobb amerikai egyetemek kurzusait, óráit lehet „felvenni” és heti szinten hallgatni.
A „vissza az egyetemi padokba” felfogás itt nem aktuális, mivel ezen kurzusok online módon zajlanak több héten keresztül, s a hallgatók a világ minden tájáról érkeznek. Egy regisztráció segítségével a világ vezető egyetemei és professzorai közül választhatunk, és élvezhetjük az előadásaikat hétről hétre, elsősorban angol, de akár kínai, spanyol és egyéb nyelveken is.
A kihívás benne az új tudás megszerzése, egy másik rendszer megismerése, illetve kommunikálás a világ minden tájáról érkezett virtuális „osztállyal”, s nem mellesleg a bizonyítvány, amit a sikeres teljesítés esetén a nebuló megszerezhet.
Én éltem a lehetőséggel és szeptemberi kezdettel, hét héten keresztül a Pennsylvania Egyetem egyik kurzusának hallgatója voltam, aminek a címe „The Global Business of Sport” [A sport globális üzlete] volt. Az óraadó, vagyis a videókon előadó oktató pedig az USA-ban elismert Kenneth L. Shropshire volt, aki a sporttudományok professzora és számos sikerkönyv szerzője. Emellett a gyakorlatban is letette a névjegyét: szakértett a Wall Street Journal-ban, a Sports Illustrated-ben, dolgozott Los Angelesi Olimpia Szervezőbizottságában, és bíráskodott [jogi értelemben véve] az NFL Játékosok Szövetségében, illetve az USA Atlétika Szövetségénél is.
A kurzus alatt, minden héten új témakörrel foglalkoztunk, amiből tesztek, kérdőívek kerültek lekérdezésre. A témák között szerepelt: Sportligák és csapatok: struktúra, gazdaság, globalizáció, vezetéselmélet és tulajdonlás; A sportgazdaság hajtóerői: médiajogok, stadionok, arénák; Játékosok fizetése, képviselte és sportügynökök; Globális sportrendezvények: olimpiai játékok és FIFA labdarúgó világbajnokságok; s végül sportvállalkozások globális stratégiái.
Összességében, aki jártas a témában, az már eddig is ismert információkhoz juthatott, azonban számos, új – többnyire az amerikai major sportágakat érintő – érdekesség látott napvilágot, amiért érdemes volt hétről hétre készülni. A videómodulok mellett nagyon jó kiegészítő anyagokkal is szolgált a professzor, amiket alapjaiban nem lehetne ingyen beszerezni.
S, elérkeztünk egy olyan kulcsszóhoz, amiről eddig nem volt szó: ez bizony mind ingyen van! Kaptam egy bizonyítványt, hogy elvégeztem a kurzust, kaptam sok érdekes információt és sikerült tovább képeznem magam, aminek segítségével még szélesebbre nyílt a látóköröm.
Csak buzdítani tudok mindenkit: ha már léteznek ilyen lehetőségek, éljünk velük!
Forrás: sportsmarketing.hu
1 hozzászólás
Én is elvégeztem a kurzust és maximálisan egyetértek a szerzővel. Nagyon praktikus és hasznos módja ez az önképzésnek, ráadásul jó nyelvtanulási lehetőség. Sportgazdaság illetve sportmenedzsment témában érdeklődőknek feltétlenül ajánlott.