Az NBA-ben szereplő Dallas Mavericks új szerelésben játszik majd a 2015-16-os szezonban. Mindez nem lenne különösebb érdekesség, de az új mez megtervezésére szurkolókat kértek fel egy crowdsourcing versenyen keresztül. Közzétették a legjobb 10 pályázatot!
A crowdsourcing egy nem túl ismert fogalom a magyar sportéletben. Tulajdonképpen szétosztott problémamegoldást jelent, amikor egy szervezet a kreatív közösség közreműködését veszi igénybe adott feladat kivitelezésére, díjazás ellenében. Ez a módszer egyszerre aknázza ki a kollektív intelligencia erejét és gyorsítja fel a munkafolyamatokat a feladatok párhuzamos elvégzésével.
Mark Cuban, a Dallas Mavericks tulajdonosa májusban hirdetette ki a versenyt a szurkolóiknak, hogy tervezzék meg a csapat új mezét, most pedig már az általa kiválasztott 10 legjobb dizájn közül lehet szavazással eldönteni a győztest. A kiírásra egyébként több mint ezer pályázat érkezett a személyes blogján és a Crowdspring oldalon keresztül. A legtöbb szavazatot eddig ez a terv kapta:
A kiválasztott dizájn a csapat harmadik számú mezére kerül. Ahogyan a sport kluboknál lenni szokott a hazai és a vendég mez a két leggyakrabban használt, a harmadik szerelés ritkán kerül elő. Ennek ellenére nagyszerű ötletről van szó, amely bevonja a Dallas Mavericks életébe a szurkolókat, és el kell ismerni, hogy a rajongók által tervezett mez igencsak egyedi dolog.
A 10 legjobb pályázat megtekinthető a linkre kattintva, ahol szavazni is lehet.
Forrás: mashable.com