Usain Bolt és a Puma elválaszthatatlannak tűnnek, ugyanis a hatszoros olimpiai bajnok sprinter a 2016-os riói olimpia végéig meghosszabbította szponzori szerződését a sportszergyártóval.
Bármilyen hihetetlen is, a Puma és Bolt kapcsolata 10 éves múltra tekint vissza. A német sportszergyártó pályafutása korai szakaszától, 16 éves kora óta szponzorálja a jamaikai sprintert. Bolt a tavalyi londoni olimpián és az idei moszkvai világbajnokságon is Puma evoSPEED cipőkben halmozta az aranyakat, a két versenyen összesen hatot.
Bolt és a Puma partnersége szépen kiteljesedett az évek során és túlmutat a hagyományos szponzoráción. Bolt a sportszergyártó márkanagykövete, globális marketing kampányainak arca, ráadásul saját kollekciót mondhat magáénak, amely ruházati termékekből és kiegészítőkből áll. A logó az atléta jellegzetes győzelmi pózát stilizálja és Bolt részesedik a kollekció értékesítésből. Legutóbb 2010-ben hosszabbítottak szerződést, amely rekord összeget ért.
A Puma Bolton kívül a teljes jamaikai atlétikának is elkötelezett támogatója: 2002 óta az ország atlétikai szövetségét és olimpia bizottságát is szponzorálja. A sprinter szupersztár a Pumán kívül olyan cégek bizalmát is élvezi, mint a Gatorade, a Hublot, a Virgin Media, a Nissan, a Samsung, a Digicel, a Regupol, a Soul, a Celcom és a Comcast.
Forrás: puma.com