Egy meghívásnak köszönhetően a nyáron 2 hetet tölthettem Washington DC-ben, illetve New Yorkban. Ha pedig már ott voltam, nem hagytam ki semmilyen sporteseményt, így a US Opent sem. Íme egy rövid beszámoló az élményeimről.
A torna első napját sikerült elcsípnem. Gondoltam, ha ott vagyok, akkor már az egyik centerpályára veszek jegyet, de a menetrendet ekkor még nem lehetett tudni. A versenyt nagyon sok helyen reklámozták a városban, még az Empire State Building liftjében is láttam digitális hirdetéseket. A Nike pedig egy pingpongos promócióval készült, ezt teljesen véletlen tudtam meg egy helyi férfitől, aki ott dolgozott. A US Open New York Queens nevű kerületében, egész pontosan a Flushing Meadows-ban kerül minden évben megrendezésre. Megközelítése könnyű: vasút-, valamint metróállomás is található közvetlenül a bejárat mellett. A metróút során a vezető többször fel is hívta rá a figyelmet és külön bemondta, hogy melyik megállónál kell leszállni.
A helyszínen aztán gyorsan átvettem a jegyemet majd irány a bejárat. Ha már itt tartunk, az én jegyem az első fordulóra, az egyik „legrosszabb” helyre 72 dollárba került, míg az alsóbb szektorokba 4-500 lett volna. Sajnos semmilyen táskát nem lehet bevinni, ezért további 5 dollárért be kellett zárnom egy szekrénybe, természetesen alapos átvizsgálás után. Majd következett az Amerikában szokásos fémdetektoros kapu, fő a biztonság. A bejárat után a centerpályákat nem lehet eltéveszteni, egyből meg is pillantottam az Arthur Ashet, ahová a jegyem szólt. (A stadiont Arthur Ashe, korábbi US Opent győztes játékosról nevezték el. A 22 547 férőhelyes létesítményt 1997-ben adták át és 254 millió dollárba került a megépítése. 2016-2017-re tervezik, hogy további 100 millió dollárból be is fedik.) Itt tudtam meg, hogy egy Venus Williams, valamint egy Rafael Nadal meccset fogok tudni megnézni, mondanom sem kell, milyen izgatott lettem. Bár a stadion hétfő délelőtt még nem telt meg teljesen, a hangulat mégis leírhatatlan. Venus Williams személyében nem csak szimplán hazai játékosnak szurkolhattak a nézők, hanem a végső győzelemre esélyes sportolónak. A meccset könnyedén meg is nyerte, amit a játékot értő közönség hatalmas tapssal hálált meg. (Később azonban meglepetésre kiesett.)
A következő mérkőzésig volt egy kis szünet, így kihasználtam az alkalmat, hogy jobban körbenézzek. Közben a többi pályán is zajlottak a mérkőzések, amit sátrakban kivetítőn, illetve az eredményeket kijelzőkön lehetett követni. A szurkolók kiszolgálása mondanom sem kell, teljesen más dimenziókat öltött, mint itthon bármilyen sporteseményen. Azt képzeljük el, hogy WC-büfé-ajándékbolt hármas ismétlődik gyakorlatilag végtelenül az egész komplexumban. Lehetetlen egy lépést is tenni anélkül, hogy ne legyen legalább egy mellettünk. A többórás mérkőzések közben meg is éhezik az ember, 8 dollár körül vehet is egy szendvicset és mellé 5 dollárért egy fél literes üdítőt. Büféből egyébként nem csak rengeteg található, hanem különböző fajták is, az olasztól a mexikói ételig, mindenki megtalálja a kedvére valót. Aztán ha még mindig maradt időnk, bemehetünk a különböző szurkolói sátrakba, ahol többek között kipróbálhatjuk a teniszt minden lehetséges formában, legyen az érintőképernyős videojáték, vagy például Nintendo Wii. Ezen kívül bemehetünk a történeti múzeumba, vehetünk teniszkönyveket, vagy fotózkodhatunk greenbox előtt egy óriás labdával, hogy aztán a hátteret kiválasztva megkapjuk emailben a képet. Az ingyenes wifi zónákban akár már meg is nézhetjük utóbbit, vagy „csiripelhetünk” valamit az élő Twitter falak egyikére.
Végül Nadal is magas színvonalú játékot mutatott be, rengeteg a helyi szurkolója, de mivel hazai ellenféllel játszott, így minden game nagy tapsot aratott. A spanyol simán nyerte a mérkőzést (később a tornát is), hazafelé pedig még összefutottam egy néhány mondatot magyarul is beszélő szervezőbe. Munkájukra nem lehet panasz, felejthetetlen élménnyel gazdagodtam.
A US Openen készült egyedi képeket a Facebook oldalunkon nézhetitek meg, itt!
Forrás: sportsmarketing.hu
1 hozzászólás
Pingback: Sport tech meetup – Washington DC | Sportsmarketing