A sportszponzoráció egy veszélyes „állatfaja” a BTL [below the line] marketingnek, így megfontolt és alapos tudást igényel, mivel a befektetett pénz, ROI alapú megtérülése, sok esetben megkérdőjelezhető. Ennek ellenére bizonyos organizációk gondolkodás nélkül [?] szponzorálnak szerte a világban. Ezt egyszerű véghezvinni, ha az erre kialakított keret kvázi kimeríthetetlen!
Ilyen, végtelenül mély cilinderből előrántott dollár milliárdokkal rendelkeznek az arab olajállamok, ahol nem számít a támogatás összege, csupán a világ térképére való felkerülés. Ezen országok, köztük az Egyesült Arab Emirátusok, Katar és Dubai elsődleges célja az említett terv megvalósítása. Ahhoz, hogy globális szinten ismertté váljanak, legjobb mód a sportszponzoráció, amely a határokat átívelve jut el a legtöbb emberhez. Az olaj, nem megújuló, fosszilis erőforrásként, egy idő után elfogy, amit megelőzvén az arab államok olyan célokat tűztek ki maguk elő, amely segítségével globális reputációt szerezhetnek.
Véleményem szerint ezt a víziót a lehető legtökéletesebben, sőt már-már a [jó ételemben vett] szemtelenség határait feszegetve az Egyesült Arab Emirátusok kötelékébe tartozó Emirates légitársaság képviseli. A Fly Emirates a szponzorációt a legmagasabb szintekre emelte azzal, hogy olyan eszmét testesít meg, aminek köszönhetően win-win, közös sikerek kovácsolódnak.
Az Emirates immáron több mint 20 éve támogat sporttal kapcsolatosan csapatokat, ligákat, eseményeket. A cég első szponzori „megnyilvánulása” 1987-ben történt egy dubai motorcsónak versenyen. Azóta kvázi nem mehetünk el olyan verseny, csapat mellett, ahol a Fly Emirates ne lenne ott. Őfelsége Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, aki egyben a légitársaság vezérigazgatója is, egy vitális kapcsolatnak látja a sportszponzorációt, ami elengedhetetlen a vállalat marketingstratégiájában.
Ha arra gondolunk, hogy akár egy hat csapatos labdarúgó tornát is létre lehetne hozni, ahol minden csapat a Fly Emirates logójával a mezén fut ki a gyepre, akkor kijelenthető, hogy az arab marketingesek tudják mi a fáma. Ebből következtethető, hogy az első számú sportág, amivel viszik a vállalat hírnevét a világban, a labdarúgás. A Real Madrid C.F., az Arsenal FC, AC Milan, a Paris Saint-Germain, a Hamburger SV, az Olympiakos FC mellett a társaság szponzorálja a szaúdi ligát, az Ázsiai Labdarúgó Szövetséget, az Arsenal stadionját Londonban és utánpótlás iskoláját Dubaiban, megszervezi az Emirates Kupát és hivatalos partnere a Nemzetközi Labdarúgó Szövetségnek [FIFA] is. Ha megfigyeljük a felsorolt csapatok névsorát, akkor az abszolút tudatosság is kiütközik, mivel a BIG5 bajnokságok csapainak a mezszponzoraként van jelen a vállalat.
A labdarúgás mellett kiemelt szerep jut a szponzorációban a motorsportoknak, és azon belül is a Forma 1-nek, illetve a rögbinek is, ahol ugyancsak széles portfóliót tudnak felmutatni. Hogy még színesebb legyen a szponzorációs paletta, a légitársaság ott van a legnagyobb teniszversenyeken, köztük a most zajló US Openen is.
S, a megfelelő targetálásnak eleget téve, s a testhezálló célcsoportot kiszemelve, az Emirates magasabb státuszt képviselő sportágakat is támogat. Itt a légitársaság exkluzivitásához és minőségéhez illő társadalmi csoportoknak szóló hirdetésekről beszélhetünk, amiket golf versenyeken [17 különböző torna, többek között a Ryder Cup, az Irish Open, a Thailand Open, a Barclays Singapore Open, a DP World Tour Championship, az Emirates Australian Open Championship, stb.], krikett versenyeken, vitorlás versenyeken és világhírű lóversenyeken mutatnak meg a világ számára. S, végül, de nem utolsó sorban, az ausztrál rögbiben is komoly érdekeltségeik vannak.
A sok sportszponzoráció azt mutatja, hogy a vállalat roppant elkötelezett ezen irányú marketingtevékenység iránt, azonban ez egy nagyon tudatos stratégia, mivel olyan földrajzi helyeken és olyan presztízsű eseményeken teszik ezt, ami komoly üzenetet közvetít az emberek számára.
Forrás: emirates.com