Sportmarketing, tenisz — 2013/08/21 at 11:50

Sugarpova néven teniszezne Sarapova

by

A világsztár teniszező Maria Sarapova szeretne átmenetileg nevet változtatni és Sugarpovaként indulni a jövő hónapban esedékes US Openen. A milliókat hozó cukorka márkáját népszerűsítené ezzel a lépéssel.

Maria Sarapova kérvényt adott be a floridai legfelsőbb bíróságra az átmeneti névváltoztatásra. Azért indulna Sugarpovaként a szeptemberi Grand Slam tornán, hogy felhívja a figyelmet a cukorka márkájára, amelyet a későbbiekben ruházati és kozmetikai cikkekre is szeretne kiterjeszteni. Az egykori világelső a ruháján is viseli majd a Sugarpova logót.

Sugarpova

Sarapova idén indította el a Sugarpova brandet, amelyet az Egyesült Államok mellett többek között a brit piacra is bevezetett már. A wimbledoni verseny előtt szintén marketing akcióval adott lökést a márkának: Twitter követőinek ajánlott exkluzív kedvezményeket a cukorkákból, valamint részvételi lehetőséget a tornát kísérő PR eseményeken.

Sarapova az édességekkel

Sarapovát a tekintélyes amerikai Forbes üzleti magazin a világ legjobban kereső sportolónőjének nevezte. Tavaly 29 millió dollárt keresett, amelynek csak kis része származott teniszből, jelentős bevételei érkeztek a cukorkavállalkozásából. Mindemellett Sarapova szponzorai között olyan világcégek szerepelnek, mint a Nike, a Samsung és az Evian.

Sarapova a Sugarpova bolt előtt

Sarapova nem az első sportoló, aki kereskedelmi előnyök szerzése céljából szeretne nevet változtatni. 2005-ben az angol snooker játékos Jimmy White módosította a nevét Jimmy Brownra, utalva a britek kedvenc barna szószára, a HP Sauce-szal kötött szponzori szerződés miatt.

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.08.21.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close