A világsztár teniszező Maria Sarapova szeretne átmenetileg nevet változtatni és Sugarpovaként indulni a jövő hónapban esedékes US Openen. A milliókat hozó cukorka márkáját népszerűsítené ezzel a lépéssel.
Maria Sarapova kérvényt adott be a floridai legfelsőbb bíróságra az átmeneti névváltoztatásra. Azért indulna Sugarpovaként a szeptemberi Grand Slam tornán, hogy felhívja a figyelmet a cukorka márkájára, amelyet a későbbiekben ruházati és kozmetikai cikkekre is szeretne kiterjeszteni. Az egykori világelső a ruháján is viseli majd a Sugarpova logót.
Sarapova idén indította el a Sugarpova brandet, amelyet az Egyesült Államok mellett többek között a brit piacra is bevezetett már. A wimbledoni verseny előtt szintén marketing akcióval adott lökést a márkának: Twitter követőinek ajánlott exkluzív kedvezményeket a cukorkákból, valamint részvételi lehetőséget a tornát kísérő PR eseményeken.
Sarapovát a tekintélyes amerikai Forbes üzleti magazin a világ legjobban kereső sportolónőjének nevezte. Tavaly 29 millió dollárt keresett, amelynek csak kis része származott teniszből, jelentős bevételei érkeztek a cukorkavállalkozásából. Mindemellett Sarapova szponzorai között olyan világcégek szerepelnek, mint a Nike, a Samsung és az Evian.
Sarapova nem az első sportoló, aki kereskedelmi előnyök szerzése céljából szeretne nevet változtatni. 2005-ben az angol snooker játékos Jimmy White módosította a nevét Jimmy Brownra, utalva a britek kedvenc barna szószára, a HP Sauce-szal kötött szponzori szerződés miatt.
Forrás: marketingweek.co.uk