Mit csinál az, aki nagyon szeretne elérni valamit? Mer nagyot álmodni. És ha ez még kevésnek tűnik a kitűzött cél eléréséhez? Előveszi a kreativitását! Tasnádi Ádám a 2014-es labdarúgó vb-re szeretne kijutni Brazíliába, és nem akármilyen módon látott hozzá az álma valóra váltásához.
A fiatalember a világtérképet potenciális hirdetési felületnek tekinti, ezért létrehozott egy honlapot, a myroadtobrasil.com-ot, ahol az országokat értékesíti szponzorai számára. A cserébe felkínált lehetőségek tárháza a bannertől kezdve, a pólón való logó megjelenítésen át, a Brazíliában történő jótékonykodásig terjed. Ádám célja, hogy ott legyen a jövő évi labdarúgó világbajnokságon.
A myroadtobrasil.com-on minden hasznos információ megtalálható akár szponzori szándékkal, akár puszta kíváncsiságból keresi fel az érdeklődő, de az ötletgazda a kérdéseinkre is szívesen válaszolt:
Hogyan haladsz a területek értékesítésével?
Mivel ez az első projektem, egy dologgal voltam tisztában, amikor belefogtam, hogy piszkos nehéz lesz a sikerre vitele. Az előzetes számításaim alapján 2013 őszére tervezem összegyűjteni a kiutazáshoz szükséges pénzt. Az anyagiak miatt fontos tisztázni, hogy nem egyedül, hanem négy barátommal, illetve egy, számunkra is ismeretlen, nehéz sorsú, sportrajongó személlyel (akit pályázat útján választunk majd ki) együtt utaznánk. A júliusig tartó első időszakot elsődlegesen tapasztalatszerzésre és a visszajelzések alapján való további fejlesztésekre szántam. Ezeket felhasználva fordulunk be az augusztustól számítandó célegyenesbe. Innentől már egyértelműen a szponzorok számának növelése a cél.
Hogyan juttatod el a nagyközönséghez az ötletedet?
Ez az ötlet önmagában nem a pénzről szól, sokkal inkább a kreativitás térnyeréséről: egyik oldaláról nézve a dolgoka,t nem tudok nagyobb összegeket csoportosítani marketingre, viszont nem is a meggazdagodás a célom. A kommunikáció is ezt tükrözi. A lényeg, hogy minden, amit a célközönségemnek szánok, vírusként terjedjen megosztással, ajánlással, linkeléssel és lájkolással. Legyen annyira ütős és érdeklődést lekötő a projekt, hogy a háttérben ne a pénz legyen a legfőbb mozgató rugó, amikor gondolatokat és információkat szeretnék másokban elültetni. Nagyon sok magyar és külföldi ismert személyt, sportolót, illetve vállalatot megkeresek, akikre potenciális támogatóként tekintek. Emellett folyamatosan azon dolgozunk, hogy a My Road To Brasil a médiából köszönhessen vissza. Ez lenne ugyanis az igazi értéknövelő.
Mit teszel az oldal népszerűsítéséért, ezzel együtt a szponzoraid kiszolgálásáért?
Az oldal népszerűsítéséért azt áldozom fel, amiből egyelőre a legtöbb van: az időmet, a fiatalságom napjait. Hozzáteszem, a szabadidő ilyen jellegű felhasználása okozza számomra a legnagyobb egyéni sikert; attól függetlenül, hogy sikeres lesz-e, vagy sem. Mert ez az időszak számomra az önmegvalósítás létrája. A szponzorálás során kétoldalú kapcsolat kialakítására törekszem: sok, manapság menő vállalat azt gondolhatja, számára nem rejlik kellő potenciál egy ilyen kezdeményezésben. Ez nem így van! Ezzel a projekttel, a brazil úttal mindenki számára van alternatívám. Fiatal vagyok, innovatívnak, ambiciózusnak tartom magam. Ugyanakkor még szükségem van tapasztalatokra. A szponzoraimban és a bennem rejlő lehetőségekre kell rávilágítani a My Road To Brasil érdekeit figyelembe véve. Ha ez sikerül, világraszólót alkotunk. Szponzoraimat az általam vállalt ellenszolgáltatásokkal igyekszem kiszolgálni, ugyanakkor nyitott vagyok minden elfogadható, reklámértéket (így még jobban reklámozva támogatóimat) növelő lehetőséget megragadni. Ezek folyamatosan változnak és jelennek meg újak.
Az oldaladon minden információ elérhető angolul is, hogyan szólítod meg a potenciális külföldi szponzorokat?
Első verzió angolul készült el, aztán jött csak a magyar a spanyol és a portugál fordítás. Ezeken kívül a közeljövőben még német nyelven szeretném elérhetővé tenni az üzenetem egyszerű és hatásos célba érését. A külföldi platform viszont egyáltalán nem izgalmasabb az itthonitól: ha a médiát, ha a szervezeteket veszem figyelembe. Így maximum csak stílusbeli jegyek azok, amelyekkel másként szólok hozzájuk. Akár külföldi, akár itthoni vállalatokról beszélünk, inkább az a jellemző, hogy rájuk „szabott” levelekkel igyekszem megszólítani őket.
1 hozzászólás
Pingback: Hogyan gyűjts össze 1 millió forintot a világ országainak értékesítésével, hogy ott lehessen a foci-vb-n? | Sportsmarketing