labdarúgás, Sportmarketing — 2013/07/19 at 12:00

„Vörös ördögök” a Twitteren

by

A közösségi médiumok uralta információs folyamok világában már nem nagy szám, ha valamelyik sportegyesület rendelkezik Facebook, Twitter, Pinterest vagy Youtube oldallal. Ez a Manchester United [MU] esetében sincs másképp. Vagy mégis?

Az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő csapat egy igen érdekes lépést tett, vagyis igazából pont, hogy nem tett. Az MU egészen a múlt hétig nem volt jelen a Twitteren. Ez roppant meglepő a menedzsment részéről, mivel a Premier League [PL] csapatok és az UEFA Bajnokok Ligája csapatok közül is rajtuk kívül minden klub rendelkezik tweetelési lehetőséggel. A múlt heti bejelentés egy komoly mérföldkő az MU és a fanok életében is, s mivel a csapat utolsóként csatlakozott ehhez a közösségi médiumhoz, így a szcénában is jelentős változások következhetnek be.

A hivatalos accountnak [@ManUtd] jelenleg „csak” 480 ezer követője van, de a Facebookon megfigyelhető elképesztő popularitásnak köszönhetően óriási boomra lehet számítani az elkövetkezendő időszakban. Jelenleg több mint 34 millió FB fanja van a Manchester Unitednek, amivel globálisan is a top 100 oldal közé tartoznak. Azonban ahhoz, hogy a PL csapatokat utolérjék a Twitteren, sok munkát kell belefektetni a kommunikációs csatornába, mivel az első Arsenal FC-nek már 2,5 millió, második Chelsea FC pedig 2,3 millió követője van.

Felmerül a kérdés, hogy vajon mi tartott ilyen sokáig? A fanok már régóta várták ezt a pillanatot, a csapat iránti lojálisabb elköteleződés és az unikális információk megosztása végett. A menedzsment egy 3-4 éves folyamat eredményeként tette meg ezt a lépést, mivel a múltban már sokszor utaltak a médium bevezetésére, tehát alapjaiban egy tudatos építkezés figyelhető meg. A marketingvezető, Jonathan Rigby elmondása szerint addig nem akarták használni az információáramlás ezen formáját, amíg nem determinálják a konkrét szerepét.

Ennek tudatában egy olyan stratégiát dolgoztak ki, ami üzleti alapon közelíti meg a közösségi médiát, integrálva a kommerciális elemeket, hirdetési lehetőségekkel vegyítve a szponzorok és a támogatók számára.

A mostani bejelentés időzítése sem véletlen, mivel az MU vezetői megvárták, hogy Sir Alex Ferguson visszavonulásának hírorkánja lecsendesedesedjék, s egy új, alapjaiban megváltozott, most már David Moyes-szal szárnyaló csapatra lehessen fókuszálni, ezentúl már Twitteren is.

 Forrás: digital-football.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.07.19.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close