Véget ért a Konföderációs Kupa. Megmutatták magukat a csapatok, a létesítmények, a szervezők és nem utolsó sorban a szponzorok.
A FIFA, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség az egyik legdominánsabb tényező a globális szponzorációs piacon, így a 2014-es világbajnoki főpróbán is felvonultatta a legnagyobb támogatókat. Az ilyen típusú rendezvények nagyon jó lehetőségeket és nagyon sok alternatívát jelentenek a legnagyobb vállalatoknak, mivel marketingaktivitásukkal egy olyan óriási potenciállal rendelkező ország mellett, mint Brazília, az egész világnak megmutathatják magukat. Ezt nem is tették másképp, s lényeg még csak most kezdődik!
A FIFA több, már régóta tartó partneri kapcsolatot ápol a legnagyobb globális cégekkel. Megállapodásuk van az adidas-szal, a Coca-Cola-val, a Hyundai és a KIA Motors-szal, az Emirates légitársasággal, a Sonyval és a Visaval is. E nagy befizetők mellett, a Konföderációs Kupának és a VB-nek is voltak/vannak külön, kiemelt támogatói, úgymint a Budweiser, a Castrol, a Continental, a Johnson & Johnson, a McDonald’s, az OI (telekommunikáció), a Seara (élelmiszer) és a Yingli (szolár, zöldenergia). Ezek mellett nem szabad megfeledkezni a nemzeti támogatókról sem, akik kisebb összegekkel járulnak hozzá a brazíliai VB megrendezéséhez.
Pontos összegekről nem lehet tudni, azonban Jerome Valcke, a szövetség főtitkára kb. 4 milliárd dollárról beszélt, amiben 60-40 százalék a televíziós közvetítési és a marketing [beleértve a szponzorációt is] jogok aránya. Ebből a 4 milliárdból 3,6-3,8 milliárd az előzetes tervek alapján történő költés, így komoly bevételre számíthat a szervezet és a brazil állam is.
Azonban a szponzoráció visszafelé is működik, így a legnagyobb szponzorok is komoly profitra tehetnek szert a világ legnagyobb labdarúgó eseményének köszönhetően. A legkiemelkedőbb mind közül az adidas, akiknek előzetes számítások alapján közel 2 milliárd eurós bevételt prognosztizálnak. A német vállalatnak óriási business már most is a labdarúgás csúcseseménye, mivel hamarosan [az év második felében] bevezetik azokat a termékeket a piacra, amik a jövő évi világbajnoksággal kapcsolatosak. Tavaly sem panaszkodhatott a cég, mivel 1,7 milliárd eurót hozott a labdarúgás, de ez jövőre még tovább fog nőni, ami a teljes árbevételt jelenti.
Forrás: fifa.com