Michel Platini, az Európai [UEFA] és Noel Le Graet, a Francia Labdarúgó Szövetség [FFF] elnöke Párizsban mutatták be a 2016-os kontinenstorna hivatalos emblémáját.
Az Euró 2016 logójában a házigazda nemzet, Franciaország zászlójának színei – a kék a fehér és a piros – dominálnak, középpontjában pedig az Eb-győztesnek járó Henri Delaunay-kupa áll. Le Graet elárulta, a dizájn alapötletét a pályázat során is használt, ” Celebrating the Art of Football” [A labdarúgás művészetének ünnepe] szlogen adta, ami arra utal, hogy a szobrászathoz, a festészethez és a zenéhez hasonlóan a futball is fontos szerepet tölt be a francia kultúrában.
A francia élvonalbeli bajnokság képviseletében Frederic Thiriez ligaelnök elmondta, 1,7 milliárd eurót költenek a stadionok felújítására. A Ligue 1 előző szezonjában átlagosan 19 261 néző látogatott ki egy bajnokira, ami jelentősen elmarad a német és az angol átlagtól. Thiriez reményei szerint a rekonstrukcióknak köszönhetően a 2016-os Eb után hasonló nézőszámot mutathatnak majd fel, mint a Premier League vagy a Bundesliga.
A 2016-os Európa-bajnokság lesz az első kontinensviadal, amelyen már 24 csapat vesz részt. Platini az előkészületek kapcsán kiemelte, bár a stadionépítések és felújítások még messze nem fejeződtek be, biztos abban, hogy minden időre elkészül az Eb-nek otthont adó kilenc városban. Gianni Infantino, az UEFA főtitkára hozzátette, hogy a 2012-es, lengyel-ukrán közös rendezésű kontinensviadallal ellentétben Franciaországban nem kell a stadionokon kívüli infrastruktúrával foglalkozni, mivel az többek között az 1998-as világbajnokságnak köszönhetően már készen áll.
Az európai szövetség az Eb felvezetésére szánt marketing büdzsé nagy részét közösségi médiára tervezi elkölteni. A szurkolók ráhangolásában és az eseményekbe való bevonásában főszerepet kap majd a Facebook és Twitter. A nyereményeket és speciális ajánlatokat a szlogenhez hűen összekapcsolják a torna idején az országban zajló nagyszabású kulturális és zenei rendezvényekkel.
Az Euro 2016 tíz globális szponzori helye közül hetet már lefoglaltak olyan hosszú távú partnerek, mint a Coca-Cola és a McDonald’s, vagy teljesen új szereplők, mint például az Azerbajdzsáni Állami Olajalap [SOFAZ]. Az UEFA a fennmaradó három hely egyikére mindenképpen szeretne egy elektronikai vállalatot.
Forrás: uefa.com