Az UEFA 450-500 millió euró bevételt remél a szponzoroktól az Euro 2016 kapcsán, ami 50 százalékkal több, mint az előző kontinenstorna alkalmával volt.
A Lengyelország és Ukrajna összefogásával rendezett legutóbbi labdarúgó Európa-bajnokság szponzorai hozzávetőlegesen 300 millió euróval gazdagították az UEFA bankszámláját. Ehhez képest 50 százalékos növekedéssel számol a szervezet 2016-ra.
Az Euro 2016 házigazdája Franciaország lesz, így 20 év után ad otthont ismét a kontinenstornának az 5 futball-nagyhatalom egyike. Ráadásul a korábbi 16 csapat helyett 24 kvalifikálhat a döntőbe, vagyis 8 új piac számára lesz releváns az esemény. Ezek a tényezők pedig egyértelműen felfelé nyomják az árakat.
Az UEFA könnyen kihasználhatja a kedvező helyzetet, hiszen a 2014 és 2018 közötti négyéves ciklusban egy új, központosított modell szerint értékesíti a szponzori jogokat. Az átalakított csomagok nemcsak a 2016-os Európa-bajnokság meccseit tartalmazzák, hanem a selejtezőmérkőzéseket is, továbbá a 2014-es futsal-Eb, a 2015-ös U21-es Európa-bajnokság, a 2017-es női kontinensviadal meccsei, sőt a 2018-as FIFA vb európai selejtezői is részei a központosított jogoknak.
A Carlsberg dán sörgyár és a SOCAR [State Oil Company of Azerbaijan Republic] azeri állami olajvállalat már az új modell szerint írt alá szerződét az UEFA-val.
Forrás: uefa.com