labdarúgás, Sportszponzoráció, UEFA — 2013/05/28 at 11:50

50 százalékkal több szponzorpénzt vár az UEFA az Euro 2016-tól

by

Az UEFA 450-500 millió euró bevételt remél a szponzoroktól az Euro 2016 kapcsán, ami 50 százalékkal több, mint az előző kontinenstorna alkalmával volt.

A Lengyelország és Ukrajna összefogásával rendezett legutóbbi labdarúgó Európa-bajnokság szponzorai hozzávetőlegesen 300 millió euróval gazdagították az UEFA bankszámláját. Ehhez képest 50 százalékos növekedéssel számol a szervezet 2016-ra.

Platini Euro 2016

Az Euro 2016 házigazdája Franciaország lesz, így 20 év után ad otthont ismét a kontinenstornának az 5 futball-nagyhatalom egyike.  Ráadásul a korábbi 16 csapat helyett 24 kvalifikálhat a döntőbe, vagyis 8 új piac számára lesz releváns az esemény. Ezek a tényezők pedig egyértelműen felfelé nyomják az árakat.

Az UEFA könnyen kihasználhatja a kedvező helyzetet, hiszen a 2014 és 2018 közötti négyéves ciklusban egy új, központosított modell szerint értékesíti a szponzori jogokat. Az átalakított csomagok nemcsak a 2016-os Európa-bajnokság meccseit tartalmazzák, hanem a selejtezőmérkőzéseket is, továbbá a 2014-es futsal-Eb, a 2015-ös U21-es Európa-bajnokság, a 2017-es női kontinensviadal meccsei, sőt a 2018-as FIFA vb európai selejtezői is részei a központosított jogoknak.

Euro 2016 térkép

A Carlsberg dán sörgyár és a SOCAR [State Oil Company of Azerbaijan Republic] azeri állami olajvállalat már az új modell szerint írt alá szerződét az UEFA-val.

Forrás: uefa.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.05.28.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close