A friss portugál bajnok FC Porto egyedi logóval ellátott szurkolói termékeket dob piacra, hogy megünnepelje a klub fennállásának 120. évfordulóját.
Magyarországon a merchandising erejét még kevés klub használja ki a sportban. Pedig a csapat nevét, címerét, logóját, vagy egyéb védjegyét viselő szurkolói termékek, ajándéktárgyak komoly kereskedelmi potenciállal rendelkeznek és elmélyítik a kapcsolatot a klub és rajongói között.
A fejlett sportmarketing kultúrával rendelkező országokban persze más a helyzet. Az FC Porto például egy új merchandising termékvonalat hozott létre fennállásának 120. évfordulója ünneplésére. A még markánsabb megjelenéshez egyedi logót is terveztek, amely a hagyományt és a modernséget ötvözi. A tradíciót a legelső FC Porto logó használata, a pasztellszínek és az évszámok képviselik, míg a mai divatot a logó formája és a „120 annos” [120 év] felirat betűtípusa testesíti meg.
Az új termékek kiemelt darabja a szurkolói kabát, de mezek, pólók, sálak szintén kaphatók, a férfi változatok mellett a nők és gyerekek számára egyaránt. Szeptember 28-ig, a klub 120. szülinapjáig további árucikkek kerülnek bevezetésre.
Az FC Portótól nem ez volt az első látványos marketing megoldás: tavaly a klub grafikai arculatának felfrissítését a híres amerikai képzőművész, Andy Warhol inspirálta.
Forrás: fcporto.pt