Sportmarketing, többféle sportág — 2013/05/13 at 12:10

A piacképesség csúcsa – a 2013-as lista

by

Ki a legpiacképesebb, a legjobban eladható sportoló 2013-ban? Most kiderül.

A Sportspromedia és az Eurosport évről évre lehozza azt a listát, ami minden marketinges és szponzor álma, s ami a támogatók általi befektetések kockázatának a lecsökkentésére szolgál. Miért is?

Ezen globális listán, olyan sportolók szerepelnek, akik sportáguk legnagyobbjai közé tartoznak, így egy különleges privilégiummal vannak megáldva, ami a piaci viszonyokat illeti.

A lista az 50 legjobban eladható sportolót tartalmazza, ahol a szakértők különböző kritériumok alapján jutottak a végső eredményre. A világ minden tájáról származó sportolók sorrendbe lettek állítva a marketingpotenciáljuk alapján, figyelembe véve az elmúlt három évet. A kritériumok:

  • ár-érték arány;
  • a kor;
  • a sportoló hazai (származási) piacában rejlő lehetőségek;
  • a karizma;
  • a „keresztmárkázás” varázsa;
  • és a hajlandóság.

A tavalyi lista első helyén Neymar, a brazil csillag végzett, ami nem meglepő, mivel óriási potenciált látnak benne a szponzorok, a szakértők és a sportszakmai szakemberek egyaránt. De vajon idén ki ülhet a trónra?

Ismét számos sportág képviselője került fel a listára, ami azt mutatja, hogy minden sportágban lehet maradandót, a piac számára olyan pozitív töltettel járó teljesítményt nyújtani, amibe érdemes befektetni. Az olyan sportágak, mint a lovaglás, a motorsporttok [NASCAR, Forma 1], a labdarúgás, az MMA, a műkorcsolya, a golf, a kerékpár, az atlétika, a tenisz, a jégkorong, a kosárlabda, a krikett, a snowboard, a gördeszka, az ökölvívás, a baseball, a síelés, az úszás, az amerikai futball mind-mind, olyan sportok, amelyek képviselői a listán is megmutatják magukat.

A sportban 3 év hosszú idő, így még a tavalyi, 2012-es listához képest is számos új név jelent meg a „színen”. Tizenkilenc új sportoló került fel a listára, akikben komoly lehetőség rejlik. A lista egyik legérdekesebb szereplője a brazil Alan Oliveira, aki a 17. helyet foglalja el, azonban ő az egyetlen, aki a parasportoló kategóriában érte el ezt a kimagasló eredményt.

S, lássuk az első 10 helyezettet:

  • 10. Blake Griffin – kosárlabda, 24 éves, amerikai
  • 9. Sloane Stephens – tenisz, 20 éves, amerikai
  • 8. Cristiano Ronaldo – labdarúgás, 28 éves, portugál
  • 7. Lewis Hamilton – motorsport, 28 éves, brit
  • 6. Novak Djokovic – tenisz, 25 éves, szerb
  • 5. Usain Bolt – atlétika, 26 éves, jamaikai
  • 4. Robert Griffin III – amerikai futball, 23 éves, amerikai
  • 3. Rory Mcllroy – golf, 23 éves, brit
  • 2. Lionel Messi – labdarúgás, 25 éves, argentin
  • 1. Neymar – labdarúgás, 21 éves, brazil

Nos, 2013-ban is a legpiacképesebb sportoló, Neymar, akit számos európai elitklub a soraiban szeretne tudni, de a brazil tini még hazájában szórja a gólokat és gyűjti a szponzorokat. A legjobb tíz összességében nem meglepő. Azonban érdemes figyelmet fordítani a kilencedik Sloane Stephensre. Az amerikai teniszcsillag az egyetlen női sportoló a top 10-ben, ráadásul ő az egyetlen sportoló, aki teljesen új a legnagyobbak között: először szerepel a listán. Tartható ez a fejlődési görbe? Jövőre kiderül.

Forrás: sportspromedia.com

2 Comments

  1. Pingback: Neymar lesz a következő Beckham? | Sportsmarketing

  2. Pingback: Piacképesség a sportban – 2014 | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.05.13.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close