Prezi, Ustream, Logmein: fejlődő tudásalapú magyar vállalkozások – startupok – a világhírnév útján. De vajon sportos vonalon is elképzelhető ugyanez?
Napjainkban egyre többet hallani a startup kifejezést, de a sport berkein belül talán még kevésbé ismert ez a fogalom. Cikksorozatom célja, hogy bemutatassam az ilyen jellegű hazai vállalkozásokat.
Az első részben a Grundfoci oldaláról lesz szó. A Grundfocin keresztül amatőr labdarúgók találhatnak maguknak csapatot, illetve a csapatok játékosokat még hiányzó posztokra. A weblapon pályát is lehet keresni, illetve bajnokságot szervezni, továbbá szurkolókat és támogatókat toborozni, egyszóval menedzselni saját csapatunkat. És ha ez még nem lenne elég, az eredmények és a gólok is feltölthetőek, így téve kerek egésszé a szolgáltatást.
A további részletekről viszont meséljen maga az alapító, Müller Tamás:
Tamás, köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést! Kezdjük is mindjárt az elején: honnan jött az ötlet, mikor indult a Grundfoci?
2005-ben Lothar Matthäus volt a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya. Akkor épp a Ringier online divízióját – köztük a Nemzeti Sport Online-t – „építgettük”. Mindenki hatalmas lázban volt, hogy most aztán tuti nyerők vagyunk. Annál nagyobb volt a pofon, amikor újra és újra vesztett a magyar válogatott, olyannyira, hogy a végén egy beszélgetésnél kitört belőlem, hogyha lemegyek a grundra akkor ott is jobb játékosokat találok. Erre kaptam a választ, hogy akkor nincs más dolgod csak összeszervezni őket.
Az ötlet után hogyan sikerült forrást találni a megvalósításhoz?
A kezdeti tőkét a „barátok, család és bolondok” [3F], valamint egy angyal befektető biztosította.
Hol tartotok most, jelenleg hányan dolgoztok a Grundfocinál, hány országban érhető el a szolgáltatás?
Most éppen 3 főfoglalkozású munkatárssal és további 3 besegítővel visszük a dolgokat, de épp most keresünk social media gyakornokot és egy senior munkatársat is az igények kiszolgálására.
És hány csapat, illetve játékos regisztrált az oldalatokon?
Jelenleg 10000 feletti regisztrált játékos és 1000 csapat használja az oldalunkat.
Mik a további terveitek, céljaitok?
Az idei évben a magyar promóciókon kívül nemzetközi megjelenésekre koncentrálunk a környező országokban, illetve a mobil applikáció kiélesítésére.
Mit tanácsolnál azoknak, akik most kedvet kaptak, vagy esetleg már van is saját ötletük, merre, hogyan induljanak el?
Természetesen jelentkezzenek nálam és szívesen segítek, ha épp az időm engedi. És persze ma már szerencsére rengeteg olyan verseny, tanfolyam, inkubációs cég van, ahol kipróbálhatják, letesztelhetik ötletük életképességét. Legközelebb pl. Lean startup workshop fog Budapestre jönni, vagy itt a Startup Undergrund verseny vagy az iCatapult válogatása is.
De ne féljenek külföldön is próbálkozni, ha itthon nem sikerül, mert lehet, hogy itthon nem talál befektetőre egy jó ötlet és csapat, de pl. 1-1 országgal arrébb tárt karokkal fogadják.
Tamás, köszönjük a betekintést!
Ha tetszett a cikk, kövesd figyelemmel az oldalt, hamarosan jelentkezünk a következő résszel!
8 hozzászólás
Pingback: Sportos magyar startupok – Sportwavez | Zsiros Mihály PhD hallgató
Pingback: Sportos magyar startupok – Statzup | Sportsmarketing
Pingback: Sportos magyar startupok – Statzup | Zsiros Mihály PhD hallgató
Pingback: Sportos magyar startupok – Sportwavez | Sportsmarketing
Pingback: Sportos magyar startupok – Running Tours Budapest | Sportsmarketing
Pingback: Sportos magyar startupok – Running Tours Budapest | Zsiros Mihály PhD hallgató
Pingback: Kiszélesedő grassroots program az MLSZ jóvoltából | Sportsmarketing
Pingback: Sportos magyar startupok – Scoreshare | Sportsmarketing