Mindenki követ el hibákat. A legnagyobb sztároktól kezdve, az „átlag” emberekig, mindenki. A sportolók sem kivételek ez alól. De van hiba és hiba között is különbség. Vajon minden megbocsátható?
A múlt héten kifakadtam Hetényi cselekedetének a negatív hozománya miatt. Azóta a válogatott kapus szánja-bánja bűnét, és próbálja helyretenni hibáját. Megbocsátható tett?
Azonban ugyanígy kifakadhattam volna [más megtette] akár Bode Miller, Kobe Bryant vagy éppen Tiger Woods hibái kapcsán is. Nem tettem, mivel nem magyarok, de most nem ez a kérdés.
A világ első sportolójától, aki átlépte az 1 milliárd dolláros keresetet, elfogadható egy olyan erkölcstelennek kikiáltott hiba, ami botránnyá tornyosul, és komoly károkat okozhat sok ember számára? Nos, voltak sokan, akik számára ez nem fért bele, még Tiger Woodstól sem. Azonban a személyes veszteség még nagyobb volt: a sportoló 2010-es szerelmi viszálya 220 millió dollár kiesést okozott, ahol olyan szponzorok, mint az Accenture, az AT&T, a Gillette vagy a Gatorade mondtak le a világ legjobb golfozójáról.
A Nike viszont nem tette. A sportszergyártó végig kiállt a botrányhős mellett, s most egy kellemes fricskával újra ki is mutatták a foguk fehérjét. Az Arnold Palmer Invitational verseny megnyerése után március 25-én újra Tiger Woods nevével kezdődik a golfozók világranglistája. 2011-ben Woods az 58. helyig csúszott vissza, onnan kellett felállnia, de a győztes mentalitással, ami immáron Tiger szlogenjévé vált, nem volt annyira nehéz.
„Winning takes care of everything.” [„A győzelem mindenről gondoskodik.”] Ezzel a mondattal sok médiumban kiverték a biztosítékot, s számos negatív kritikát is kaptak, ennek ellenére a kép komoly sikert aratott a közösségi médiában. Így kell megbocsátani vagy ez csak feledés homálya?
Forrás: brandrepublic.com