Ha a labdarúgó klubok és a közösségi média kapcsolatára gondolunk, akkor először valószínűleg az angol Premier League csapatai jutnak eszünkbe jó példaként. Pedig az olasz AS Roma rengeteget fejlődött az utóbbi néhány hónapban, így könnyen magáénak követelheti a közösségi média királya címet a futballban.
Az AS Roma közösségi média specialistái kiemelkedő munkát végeztek az utóbbi időszakban. Nemcsak a „kötelező” platformokat – Facebook, Twitter – használják, hanem korai elfogadóként jelen vannak a Pinteresten [közösségi képmegosztó oldal témák szerint rendezett fotókkal], a LinkedInen [üzleti partnerek közösségi oldala], valamint az iTunes-on [zenék és videók médialejátszója az Apple-től] is saját lejátszási listákat osztanak meg a szurkolókkal.
Persze a közösségi médiában való szereplés önmagában még nem garantál feltétlen sikert. Ahhoz a különböző platformokat rendeltetési céljuknak megfelelően kell használni, kreativitással kitűnni a nagy médiazajból továbbá nem árt megfelelni a sport, mint sajátos iparág támasztotta követelményeknek sem. És az AS Románál magasan ugorják meg a szintet.
A Pinteresten az első labdarúgó klubok között tűntek fel, kihasználva a csatorna nyújtotta lehetőségeket: saját tablója van az első csapatnak, a történelmi képeknek, a hivatalos videóknak és természetesen a szurkolóknak is. A LinkedInen, az oldal profiljának megfelelően, elsősorban az üzleti réteget célozzák a prémium lehetőségekkel, a vállalati hospitality csomagokkal, vagy éppen különböző szponzorációs lehetőségekkel. Az iTunes-on a szurkolók és a klub közötti teret próbálják áthidalni azzal, hogy megjelentetik a játékosok, valamint a klubvezetők kedvenc zenéiből összeállított lejátszási listákat. Persze a klasszikusnak nevezhető közösségi média platformokon sem olvadnak bele a tömegbe, a Twitteren például szintén az elsők között kezdték el használni a 6 másodperces videók megosztását lehetővé tevő Vine alkalmazást.
Így kell ezt csinálni! Julius Caesar szavaival élve: „Veni, vidi, vici.” [Jöttem, láttam, győztem.]
Forrás: asroma.it, digital-football.com
1 hozzászólás
Tegyük hozzá, hogy kedvenc csapatom abban az időben kezdte meg vérprofi marketingtevékenységét, amikor egyesült államokbéli tulajdonba került – nem véletlen.