atlétika, Sportmarketing — 2013/03/02 at 19:03

Atlétika Európa-bajnokság a fenntarthatóság jegyében

by

A hétvége során rendezik a fedettpályás atlétika Európa-bajnokságot Göteborgban.  A versenyek helyszíne a Scandinavium Arena, amely a második legnagyobb csarnok az országban. Annak ellenére, hogy az épületet 1971-ben adták át, ismerve az északiak létesítménygazdálkodását, semmi kétség, hogy minden igényt tökéletesen kielégít, és egy kiválóan szervezett Európa-bajnokságot láthatunk.

“All under in one roof “ koncepció

scandinavium_arena

A szervezők a pályázatukban egyedi tervvel álltak elő. Az eseményhez tartozó minden helyszín, a csapatok szálláshelyétől kezdve a média és szurkolói zónákon át, a merchandising boltokig, a versenypályával egy tető alatt található.

Kiemelt figyelmet kaptak az eddig elhanyagolt súlylökők azzal, hogy külön napokon rendezik a selejtezőket illetve a döntőt, ráadásul a fő versenypálya közönsége előtt.

Közösségi média

A verseny jól szerkesztett honlapja, valamint a Facebook, Twitter és Instagram alkalmazások mellett érdemes kiemelni, a YouTube sorozatot is, amelyben az egykori világsztár hármasugró Christian Olson interjúalanyainak köszönhetően az atlétikát kevésbé ismerők is megszerezhetik a sportághoz kapcsolódó alapvető ismereteket. A videók svédül vann ugyan, de a sportágak alapjai könnyen felszedhetők így is. Az Európa-bajnokság mobilapplikációján élőben tájékozódhatunk az eseményekről, szintén kommentekkel, magyarázatokkal, illusztrációkkal fűszerezve.

Fenntarthatóság

készítik az atlétika pályát

Természetesen nem is a svédek lennének, ha nem próbálnának meg belecsempészni a háromnapos Európa-bajnokságba a fenntarthatóságot. A verseny ideje alatt a kiállítói területen ebben a témakörében rendeznek programokat, expokat, oktatást. A különböző iskolai projektek és az Európai Szövetség zöld beruházásait ismertető anyagok mellett fenntartható termék termékek promócióival is találkozhatunk.

A hosszú távlatban gondolkodás nem szokatlan a svédektől: az elmúlt években két stadiont is átadtak Stockholmban – friends ARENA és TELE2 Arena – amelyeket tudatosan évszázados időtartamra terveztek. A legöregebb, még ma is aktív használatban lévő stadionjuk, a Klocktornet [Óratorony], pedig éppen tavaly ünnepelte átadásának századik évfordulóját.

Forrás: goteborg2013.com

One Comment

  1. Gratulálok a töbebdik hasonló témájú cikkedehez…
    nem hétköznapi megközelítése a témának…
    a hétköznapi ember hajalamos ezekről megfeledkezni…
    pedig nagyon is FONTOS, hogy ilyen szemmel, szemlélettel nézzük a sporteseméyneket, a szervezést és a lebonyolítást…
    a svédektől pedig nem csak mi, magyarok, de a világ is tanulhat ilyen szemléletet….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.03.01.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close