extrém sport, Sportgazdaság — 2013/02/06 at 13:00

Hagyd, hogy vérezzen,…

by

…az hoz a konyhára. Ez lehetne akár a jelmondata is az UFC-nek, az Ultimate Fighting Championshipnek, ahol kemény férfiak, csekély számú szabályok általi megkötés, sok vér és izgalmas küzdelmek varázsolják el a nézőket. Az egyre nagyobb nézettséget hozó sportélmény gazdaságilag is komoly növekedést produkál.

A Fox, amerikai sportcsatorna lecsapott a nagy potenciállal rendelkező versenysorozatra, amely a világ legnagyobb MMA [mixed martial arts] harcosait vonultatja fel megmérettetésről megmérettetésre. Az UFC versenyrendszerében nyolc súlycsoport kapott helyet, ahol a boksz, a brazil jiu-jitsu, a Tea Kwon Do, a birkózás, a muay thai, a karate és egyéb más harcművészet legjobbjai mérik össze erejüket.

A sorozat népszerűséget mi sem példázza jobban, mint a nézettségi adatok domináns növekedése, illetve a hirdetési felületek sikeres értékesítése. A hatodik élő show előestéjén a Fox teljes mértékben kiárusította a reklámfelületeket és a reklámidőket egyaránt, amiért olyan cégek jelentkeztek be, mint Coca-Cola, a Geico, a Chrysler, a Direct TV, a Sprint és az Anhauser-Busch [Bud Light].

A mérkőzések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az előző show 4,4 milliós nézettséget, míg a novemberi főmérkőzés 5,7 millió főt ültetett a televíziók elé. Ami a Fox számára komoly térnyerést jelent, hogy a szombati főműsor-idősávban a jövedelem, és a költés szempontjából legjelentősebb célcsoportot, a 18-49 éves férfiak 3,1 százalékát sikerült elérnie.

Annak ellenére, hogy az UFC csak egy „véres játék”, sikeresen szólítja meg a fiatal férfi közönséget. Sőt a Nielsen felmérése szerint az UFC a legfiatalabb – 36 éves – átlagéletkorú nézőközönséggel bír a nagy major, franchise ligák előtt, így hatalmas lehetőséget látnak benne. Az NBA közönségének átlagéletkora 37 év, míg az NFL-ben 47 éves az átlag néző.

A Fox és az UFC között megkötött 7 éves megállapodás egy komoly potenciál kibontakozásának a nyomatékosítása, s ez a folyamat még csak a kezdeténél tart. Egyéb televíziós társaságok is érdeklődést mutatnak a „vérengzések” iránt, sőt további nagy szponzorok [Nike, Gatorade, KFC, Schick] is hajlandóak kiadni a 100 000 dollárt a 30 másodperces spotokért a mérkőzések szünetében.

Forrás: adweek.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.02.06.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close