labdarúgás, Sportgazdaság — 2012/11/09 at 08:00

Foteldrukker

by

A cikk Jagodits Rómeótól, a Magyar Futballmarketing Műhely alapítójától származik, aki vendégszerzőként szerepel az oldalunkon!

Miután 13 forduló eltelt a magyar futballbajnokság idei szezonjából, kijelenthető, hogy az átlagos nézőszám szignifikáns módon csökken, szemben az MLSZ 2011. év elején publikált stratégiai célkitűzéseivel. Az MLSZ stratégia egyik központi eleme volt ugyanis az átlagos 10.000 főt (sic!) elérő nézőszám 2018 év végéig, ezzel szemben a tavalyi valamivel 3.800 feletti nézőszám az idei szezonban 2.700 fő alá csökkent.

A magyar futballban rengeteg nehezen értelmezhető és magyarázható döntési mechanizmus nyer teret, de talán a legfurcsább mindezek közül az, amely a nézőszámot, a nézőt veszi körül évtizedek óta. A meglehetősen kaotikus állapotok egyik, ha nem a legfontosabb előidézője, hogy a magyar futball nem igazán tud mit kezdeni saját tömegbázisával. Néha olyan érzés keríti hatalmába a folyamatokat szemlélőt, mintha a döntések kontra produktív módon, jó szándék ide, vagy oda, inkább a nézőszám csökkentésére irányulnának. Mintha a jelenlegi futballt irányító makro- és mikroszintű döntések célja az volna, hogy bemutassa a magyar futball, miképp lehet minél dinamikusabb módon véglegesen lebontani a futball társadalmi beágyazottságát.

Írtunk már néhányan a múltban arról, hogy nagyon régen volt az, amikor a tízmillió szövetségi kapitány országának tituláltuk magunkat, ahogy az is régen volt, hogy a futballhoz mindenki értett. Ma már azok tűnnek kakukktojásnak a munkahelyen, akik még a „magyarfociról” beszélgetnek, néhány évtizede viszont, ha a közösségi emberré akart valaki válni, egy levegővétellel fel kellett mondania az Aranycsapatot. Remek kutatások és tartalmas írások jelentek már meg a futball és az emóció, a futball és a szurkolók kapcsolatáról, az ún. szurkolói attitűdről. Sajnos egyik sem hazánkban. Vajon tényleg ne lenne arra igény, hogy a futballközeg operatív módon foglalkozzon a szurkolói társadalommal, a szurkolói lélektannal?

A teljes cikk elolvasható a futballmarketing.hu-n, vagy letölthető pdf formátumban a linkre kattintva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Marketing leckék a Red Bull Stratos jóvoltából

2012. október 14-én Felix Baumgartner nevét megismerte a világ. A Red Bull és az osztrák extrém sportoló közös űrugrása a...

Close