A nyár elején kezdte árulni a Nike az Umbrot és már sikerült is vevőt találnia: az Iconix Brand Group 225 millió dollárért veszi meg a labdarúgásra specializálódott márkát az amerikai sportszergyártó cégtől.
A legerősebb márkáira kíván fókuszálni a Nike, ezért próbált megszabadulni az Umbrotól, valamint a Cole Haan divatmárkától. A Cole Haanra egyelőre nincs jelentkező, de az Umbro 225 millió dollár ellenében az Iconix Brand Grouphoz kerül át. A tervek szerint az üzlet 2012 végére teljes mértékben lezárul.
Az oregoni székhelyű Nike 2008-ban 456,5 millió dollárért vásárolta meg az angol labdarúgó márkát, hogy erősebb pozícióba kerüljön az európai piacon az adidas-szal szemben. Azonban a frissen szerzett üzleti egység értékét már a következő évben leírta a könyveiben a cég. A Nike idén májusban jelentette be, hogy eladó az Umbro, és rögtön utána hozzálátott átvenni a márka legfontosabb szerződéseit a futballban. Az angol bajnok Manchester City a 2013-14-es szezontól cseréli az Umbro szerelést Nike mezre, míg az Angol Labdarúgó Szövetség [FA] a múlt hónapban hozta nyilvánosságra, hogy pipás sportruházatra vált. Mindkét szerződés hosszabb távra szól: a City 2019-ig, az FA pedig 2018 júniusáig – az oroszországi labdarúgó világbajnokság végéig – kötelezte el magát.
„Nehéz döntés bármilyen üzletet eladni, de az a művelet lehetővé teszi számunkra, hogy a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező lehetőségeinkre összpontosítsunk” – utalt a Nike, a Jordan, a Converse és a Hurley alkotta sikerfogatra Mark Parker, a vállalat elnök-vezérigazgatója. „Az Umbro nagyszerű örökséggel bír, de végül is a kategória stratégiánk fejlődése alapján hiszünk abban, hogy a Nike ki tudja szolgálni a labdarúgók igényeit a pályán és azon kívül egyaránt.”
Az Iconix Brand Group széles portfólióval rendelkezik a divatmárkák terén. A cég tulajdonában van például az Ed Hardy, és az Eckó. Az Umbro megvásárlásának köszönhetően tovább bővültek, hiszen több mint 30 licenszhez jutottak 100 országban.
Forrás: nike.com