labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/10/19 at 08:00

Földrengés a stadionban!

by

A Nike a legújabb ötletével a fenti felvetésre keresi a választ. Ismét egy unikális elképzelés a sportszergyártótól. Szerinted képesek rá a szurkolók, hogy megmozgassák a földet?

A sport szenvedélye és különösen a kedvenc csapatod iránt érzett elkötelezettség nagyon is erős tud lenni bizonyos esetekben. Valami ott motoszkál az emberben, mikor a szeretett gárda gólt szerez, vagy a győzelem kapujában áll.

A Nike Argentína megragadta ezt a szenvedélyt és összekapcsolta a tudománnyal. Elgondolásuk alapja, az az emocionális töltet, ami kitör egy stadionnyi emberből. A nézők a szurkolás során kórusok formájában, hanggal, zajokkal, énekekkel, ugrásokkal, dobogással és minden egyéb fülsiketítő jelenséggel örvendeztetik meg csapatukat. Ezek a hanghatások mind vibrációval járnak, s a Nike szerint olyan hatásos rezgést generálnak, hogy összehasonlíthatóak egy földrengés okozta rengéssel.

Az argentin kreatívok ötletük bebizonyításához a Boca Juniors, Argentína legnépszerűbb labdarúgó csapatának fanatikusait és a San Juan Stadiont használtak fel, amely a 2012-es Copa America döntőjének színhelyéül szolgált 2012. augusztus 8-án. Négy szeizmográfot telepítettek a stadionba a Boca szurkolóinak szektorai alá és összegyűjtötték az eredményeket, amikor a Boca gólt szerzett.

A tömeg ereje és a szurkolók vibrálása egy, a Richter-skála szerinti 6,4 erősségű földrengésnek megfelelő eredményt produkált. Nem semmi teljesítmény közel 20 ezer embertől.

Mindenki döntse el maga, hogy a projekt a zseniális vagy az őrült kategóriába tartozik. Számomra nagyon érdekes, hogy nem csak egy ünneplésről van szó, a klub győzelméről, hanem arról az érzelmi pluszról is, amit a szurkolók képesek hozzátenni a sikerekhez. A videóban jól érezhető a szurkolók fanatizmusa és elképesztő szupportja. Érdemes megtekinteni:

A jelszó: This is Boca!

Forrás: adverblog.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A mezszponzoráció nem játék – vagy mégis?!

Az utóbbi években egyre érdekesebb cégek jelennek meg a labdarúgócsapatok mezein. A gazdasági nehézségek, amellett hogy hihetetlen teret adnak a...

Close