labdarúgás, Sportszponzoráció — 2012/10/17 at 08:00

A mezszponzoráció nem játék – vagy mégis?!

by

Az utóbbi években egyre érdekesebb cégek jelennek meg a labdarúgócsapatok mezein. A gazdasági nehézségek, amellett hogy hihetetlen teret adnak a távol-keleti befektetőknek, olyan támogatói együttműködésekbe is belekényszerítenek egyes klubokat, amire szurkolóik legmerészebb álmaikban sem gondoltak volna. Így lett például a Burger King mezszponzor, vagy ismerhette meg az egész világ a Quatar Foundationt, amivel párhuzamosan feladta elveit a Barcelona. Legutóbb pedig az angol másodosztályú Watford csapata „húzta magára a váratlant.”

Korábban már beszámoltunk a Serie A-ban szereplő Parma briliáns mezmarketingjéről. A parmaiak mellett Priskin Tamás egykori csapata, a Watford is egészen formabontó megoldással állt elő. A klub mezszponzora ugyanis a labdarúgás világában mozgók egyik kedvenc számítógépes játéka, a Football Manager lett!

Mivel a szigetországban rendkívül népszerű a Football Manager, a Watford pedig komoly hagyományokkal rendelkező egyesület, így mindkét fél részéről remek ötletnek tűnik az együttműködés. Az angol másodosztályú csapat olyannyira jól profitált a játék jogait tulajdonló SEGA and Sports Interactive-val való együttműködésből, hogy a szerződés megkötése utána rögtön igazolt öt új játékost. Nem is akárkiket, hanem olyan jó nevű labdarúgókat, mint a korábbi Arsenal kapus Manuel Almunia, vagy a komoly élvonalbeli tapasztalattal rendelkező Fritz Hall. A Watfordnál egyébként tulajdonosváltás is történt a nyáron.  Az a Pozzo család állt a klub élére, akik a spanyol Granadát és az olasz Serie A-ban szereplő Udineset is magukénak mondhatják. Ez a váltás is szerepet játszott a formabontó szerződéskötésben.

A klub és a SEGA közti partnerség már 2010 óta tart. A közös munka gyümölcse a Harefield Akadémia, amelyre azóta a Watford egész utánpótlás rendszere épül. A kapcsolat bővülését jelenti a mezszponzoráció, amelynek keretében a Watford játékosai minden egyes hazai mérkőzésén a „Football Manager” logót, vendég fellépéseiken pedig a „Football Manager Handheld” logót viselik a mezükön. Az együttműködés a Football Manager 13 kapcsán megjelenő reklámokra is kiterjed, a Watford labdarúgói komoly szerepet kapnak a játék promóciós kampányában.

Egyébként nem a Football Manager az első labdarúgással kapcsolatos játék, amelyik nagyon komolyan nyitott a profi klubok felé: a Konami több élcsapattal is szerződést kötött így mindig kiemelten láthatjuk a pálya melletti reklámtáblákon az éppen aktuális Pro Evolution Soccer [a cég focis játéka] hirdetéseket.

Forrás: football365.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Szponzori megállapodás az MLSZ és a Telekom között

Két évre szóló együttműködési szerződést írt alá hétfőn a Magyar Labdarúgó Szövetség [MLSZ] és a Magyar Telekom.

Close