labdarúgás, Sportszponzoráció — 2012/09/13 at 08:00

Foci vagy szerelem?

by

A sportfanatikusok tudják, hogy a fenti kérdés egy szombati rangadó alkalmával nehezen megválaszolható. De, most brit tudósok segítenek kideríteni az igazságot…

A „brit tudósok” kifejezésre mindig elhúzom a szám, s általában a mosoly irányába, mivel ami nem releváns és teljesen értelmetlen, azt a brit tudósok kutatják. Ez részben most is így van, azonban, ami ellentmond a totális kacsának az a Puma cég közbenjárása. A német sportszergyártó és egy tudományos alapokon nyugvó kutatás választ ad a fenti feltevésre.

A Puma, a Newcastle United labdarúgó klub és a Bristoli Egyetem a tudományt hívta segítségül, hogy egy örök érvényű kérdésre megtalálja a választ: vajon a szurkolók jobban szeretik a partnerüket, mint a csapatukat?

Annak ellenére, hogy a kutatásban résztvevő szurkolók azt állították, hogy jobban kedvelik csapatukat a választott partnerüknél, a nőknek nem kell megijedniük, mivel a fanok teste, pontosabban a tudatalatti stressz-szintje másról árulkodott…

Elkötelezettségük és megszállottságuk bizonyítására húsz Newcastle United rajongót választottak ki, mint a kutatás „mintájául” szolgáló csoportot. Az alapvető mintavételi kritérium a minimum 5 éves párkapcsolat volt és a minimum 5 éves bérletes tagság a Newcastle meccseire. [A vizsgált személyek átlagban 46 évesek voltak, 21 éves kapcsolattal bírtak és 71 százalékuk házasságban él.]

A kísérlet részeként a tudósok kérték a kiválasztottakat, hogy vágjanak darabokra egy képet a kedvesükről, és egyet az imádott csapatukról. A vizsgálat alatt a fanok stressz-szintje 70 százalékkal, sokkal nagyobb mértékben emelkedett, mikor a feleséget kellett „feldarabolni”, mint mikor a „játékosaprításon” volt a sor.

Feltárva az igazságot az alanyok előtt, a tudósok kíváncsiak voltak a további implicit reakciókra, amiket egy a bőrre szerelt gép segítségével kaptak meg. A szurkolók bőre által mutatott konduktanciának köszönhetően a műszer pontos jelzéseket adott a vizsgált alanyok gondolatairól, még ha a reakcióik mást is mutattak.

Előzetesen a fanok 50-50 százalékban „osztották el szeretetüket” a párjuk és a csapatuk között. Ezt nyomatékosítva a kutatók még messzebbre mentek. Két voodoo babát adtak nekik, reprezentálva a feleségeiket és a kedvenc játékosukat. A nehézséget az okozta, hogy választásra bírták őket: egy gombostűt kellett elhelyezni az egyik babában. Amennyiben a feleséget ábrázoló baba mellett döntenének, akkor 1 hétig ágyhoz kötve, betegen feküdne a kedvesük, míg a másik esetben a kedvencnek ki kellene hagyni egy roppant fontos mérkőzést.

Nos, az eredmény és a teljes kísérlet az alábbi videón megtekinthető:

[Szerencsére] a legfőbb megállapítás, hogy az elvetemült – állítólagosan „mindenem a csapatom” – szurkolók jobban szeretik a feleségüket, mint a labdarúgást. Huh, nagy kő esett le sokunk szívéről…

Forrás: therightwinger.co.za

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportmarketing a ReklámFeszten

Szeptember 18. és 21. között kerül megrendezésre a ReklámFeszt a budapesti Akvárium Klubban. Az esemény második napján, szeptember 19-én szerepet...

Close