labdarúgás, Sportmarketing — 2012/09/04 at 08:00

FociFesztivál 2.0

by

Idén második alkalommal került megrendezésre Telkiben, a Magyar Labdarúgó Szövetség szakmai támogatását élvező FociFesztivál. Tavaly, mint a fesztivál egyik szervezője és marketingese, idén, pedig mint vendég vettem részt az eseményen. Vajon milyen anyagi hátérrel rendelkezik a futball ünnepe hazánkban? Mely cégek támogatják a fesztivált? Összességében mennyire használják ki a hazai labdarúgás szereplői ezt a több ezer fős rendezvényt? Sportmarketinges kitekintő a II. FociFesztiválról.

Sör, kolbász, és foci minden mennyiségben. Igazi fesztivál hangulat várt mindenkit, aki kilátogatott szeptember 1-jén Telkibe, a II. FociFesztiválra. Volt Kubala Kupa, FC Barcelona, RCD Espanol és Magyar Öregfiúk Válogatott. SZÚR-rangadó, Kelet-Nyugat kupa, strandfoci, futsal és freestyle foci… tehát kijelenthető, hogy idén is kitettek magukért a rendezvény szervezői.  Tavaly hivatalosan 2500 szurkoló látogatott ki az eseményre, most (megítélésem szerint) körülbelül 3000 fő lehetett a nézőszám.

Az egynapos rendezvény hozzávetőlegesen 10 millió forintos költségvetéssel bír, melynek csakúgy, mint tavaly, idén is a Magyar Labdarúgó Szövetség [MLSZ] volt a legfőbb partnere. Amellett, hogy az MLSZ biztosította a rendezvény helyszínéül szolgáló Globall Football Park & Sporthotelt, anyagilag is komoly támogatást nyújtott a fesztivál szervezőinek. Természetesen a szövetség mellett további támogatók is segítették Szabó Lászlónak, a rendezvény főszervezőjének a munkáját. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Market és a PwC már tavaly is a kiemelt támogatók közé tartoztak, idén pedig a Széchenyi Kereskedelmi Bank is csatlakozott hozzájuk. A tavalyiakhoz képest mindenképpen változás, hogy a rendezvény kiemelt sportszergyártó partnere idén, az Adidas mellett, (vagy talán inkább helyett) a Puma volt. Ezek alapján szép lassan össze is áll a rendezvény több milliós költségvetése, hiszen a szinte teljesen minimális jegyeladásokból befolyt összeg mellett, a több milliós bevételi oldalon az MLSZ, az Emberi Erőforrások Minisztériuma valamint a rendezvény további szponzorai állnak.

Természetesen a II. FociFesztivál főszponzorai, támogatásukért cserébe a standard molinós és webes megjelenések mellett, egyedi lehetőségeket is kaptak a rendezvény kapcsán. Az MLSZ és a PwC például saját focicsapatot indíthatott a László Atya kupán. A Széchenyi Bank az Egyetemi-Főiskolai Bajnokok Ligája névadó szponzora lett, a Puma égisze alatt pedig külön dekázó versenyt hirdettek a fesztivál szervezői. Ezek mellett a rendezvényre készített programfüzetekben is feltűntették a rendezvény segítőit, sőt a három kiemelt támogató (Market, Pwc, Széchényi Bank) vezetői néhány mondat eréig arra is lehetőséget kaptak, hogy elmondják, hogyan is kötődik cégük a fesztiválhoz és alapvetően a labdarúgáshoz.

A fesztivál kiemelt médiapartnerei a tavalyiakhoz hasonlóan idén is a FourFourTwo, a Nemzeti Sport, a Sport Tv, valamint természetesen az MTVA csatornái voltak. Viszont most talán egy fokkal kisebb médiavisszhangot váltott ki az esemény, mint tavaly, kevesebb volt a direkt hirdetés és megjelenés is. Összességében támogatói szempontból mindenképpen érdemes volt a rendezvénybe fektetni, hiszen ne felejtsük el, hogy a fesztiválon is több ezer ember találkozott az adott cég nevével és kötötték össze őket pozitívan a labdarúgással.

Viszont számomra az is teljesen nyilvánvaló volt, hogy a magyar labdarúgás szereplői messze nem használják ki egy ilyen fesztivál nyújtotta lehetőségeket. Hiszen amíg tavaly a Klubok és Akadémiák utcájában szinte az összes NB1-es klub és akadémia megjelent, idén „csak” az Újpesttel és a Vasas Kubala Akadémiájával találkozhattunk. (Igaz idén sokkalta inkább szólt a rendezvény azokról, akik amatőr labdarúgóként érkeztek, mint a drukkerekről). Pedig biztos vagyok benne, hogy a többi egyesületre is kíváncsiak lennének a kilátogatók, főleg ha olyan szenzációs kiállítással jönnek, mint azt tavaly a Győr vagy a Paks tette. De sajnos ez esetben is inkább tehernek érzik a klubok az effajta megjelenést, mint sem inkább lehetőségnek. Amit én az NB1-es csapatok mellett szintén hiányoltam az a válogatott részvétele egy MLSZ rendezvényen. Biztos vagyok benne, hogy az „MLSZ sátorban” vagy „válogatott sátorban” sokakat érdekelt volna egy kerekasztal beszélgetés a várható VB selejtezőkről, ellenfeleinkről, a válogatott játékosairól, stábjáról, valamint akár az MLSZ-nél és úgy globálisan a magyar labdarúgásban való gyakornoki és sportszakmai lehetőségekről.

Szabó Lászlótól a rendezvényt követően megtudhattuk, hogy várhatóan jövőre is folytatódik ez a hagyomány és lesz III. FociFesztivál. Remélhetőleg nagyobb NB1-es részvétellel, de a már jól megszokott remek programokkal és még nagyobb meglepetéssel, mint az idei főmeccs.

Forrás: sportsmarketing.hu    

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Aktívabb társadalom az olimpia hatására

Egy akkora esemény, mint az olimpia közvetett és közvetlen módon is hatással van a rendező országra, városra és az ott...

Close