Vasárnap került megrendezésre a labdarúgó NB1 talán legnagyobb érdeklődésével várt rangadója, Újpesten győzték le a lilák a Ferencvárost. A következőkben szintén a lila-fehér csapat lesz a főszereplő, de teljesen más megközelítésből. Korábban részletesen bemutattam az FTC marketing aktivitásait, most az Újpest FC-n a sor.
Megítélésem szerint az új, belga vezetőség nagyon profi mentalitást hozott a pályán és azon kívül is a lilák életébe. A csapat megjelenésében ez rögtön megmutatkozott, hiszen szerintem az egyik legszebb és legigényesebb mezben játszanak idén az újpesti labdarúgók. Még a tavalyi szezon végén jelentősen kicserélődőt néhány munkatárs a klubházban, leginkább a kommunikációs és marketingosztályt érintve, idén pedig nem csak átalakult kerettel és remek talajú pályával vágott neki az új szezonnak az egyesület, hanem megújult honlappal is. Az ujpestfc.hu összességében egy jól működő, aktuális és sok tartalommal rendelkező oldal [esztétikailag talán már kevésbé mondanám erősnek, főleg ha néhány további NB1-es csapat oldalával is összevetjük].
Támogatók tekintetében biztos vagyok benne, hogy a jövőben lesznek még „erősítések” Újpesten, hiszen például hivatalos mezszponzorral sem rendelkeznek. Viszont csakúgy, mint az utóbbi években, a Pumával továbbra is nagyon szoros a klub kapcsolata, és a sportszergyártó cég mellett a Coca-Cola-t is megemlíthetjük, mint kiemelt támogató. Érdekesség, hogy az egyesület honlapján található egy külön szponzorációs aloldal, de egyelőre semmilyen tartalom nem található ezen az oldalon. Bár az anyagilag biztos tulajdonosi háttér miatt talán idén még kevésbé van szükség további komoly támogatókra, de a jövőben biztos vagyok benne, hogy be kell hozni néhányat a csapat mellé.
Amit viszont mindenképpen érdemes kiemelni az újpesti marketing és azon belül is a szponzori stratégia kapcsán, azok a B2B megjelenési lehetőségek feltüntetése. Itthon egyelőre igen kevés klub kezdte el ennyire részletesen meghatározni a jövőbeni támogatók lehetőségeit. A honlapon remekül feltüntették a stadionban található felületeket – forgóreklámtáblák, hirdetések a kispadokon, szponzori falón való megjelenés, stb. -, valamint a csapattal kapcsolatos további lehetőségeket – kiadványok, sajtótájékozatók – is. Igaz, ezek szinte egytől egyik „csak” standard megjelenési felületek, mellőzve a külföldön és szép lassan itthon is egyre népszerűbb egyedi megjelenési lehetőségeket.
A rangadó kapcsán egyébként sikerült az egyesületnek értékesítenie az első illetve második félidei kezdőrúgást is, ami a belépőjegyek mellé még plusz 105 000 forint bevételt jelentett a klubnak.
Idén a honlap mellett a „Lila Club” is megújultan várja az újpesti híveket, ugyanis az új vezetőség úgy döntött, hogy újra szervezik a klub rendszerét és a tagsághoz kapcsolódó kedvezményeket. A klubtagoknak folyamatosan új partnerek segítségével próbálnak minél több lehetőséget biztosítani a banki kedvezményektől kezdve a mobilszolgáltatásokig.
Az egyesület saját YouTube csatornával is rendelkezik, ami „LILA TV” néven fut. A csatornából én egy kicsit hiányolom a játékosok közelebb hozását a szurkolók felé. A Videoton például remekül népszerűsítette külföldi játékosait azzal, hogy jópofa kisfilmeket készítettek a légiósokkal. Hacsak egy kis szeletet is, de a videóknak köszönhetően megismerhettek a szurkolók valamennyit a játékosokból, és képet kaphattak arról, hogy milyenek lehetnek a pályán kívül. Jó alany lenne például Antón, a spanyol belső védő, aki véleményem szerint az egyik legjobb – ha nem a legjobb – nyári igazolása volt az ÚFC-nek és a csapat meghatározó játékosa lehet a jövőben. Szerintem idővel a szurkolók is szívesebben tudnának meg többet róla. A derbi kapcsán sem született még semmilyen extra tartalom. Tehát a LILA TV-n egyelőre a klubhoz kötődő mérkőzések felvételein kívül hiányoznak a plusz tartalmak. Egyébiránt ezek a kezdeményezések az egyesület közösségi oldalain is hasznosíthatóak lennének.
Az Újpestiek rendelkeznek fanshoppal, amely egy új, érdekes kezdeményezéssel nyit a szurkolók felé. Elkezdték keresni az Újpest szurkolói arcát, ahol várják a fiatal hölgyek és urak jelentkezését. Lényegében ez egy like gyűjtő szavazós játék és kíváncsian várom, hogy ez tényleg a klubról és az igazi szurkolóikról fog szólni vagy inkább lesz a végére egy szépségverseny.
Az utóbbi időben a lila-fehérek kapcsán számomra az egyik legszimpatikusabb aktivitás az a nyár eleji sajtó tájékozató volt, amit a Szusza Ferenc Stadionban tartottak meg a vezetők, még pedig kint a pályaszélén. Talán nem tűnik annyira profinak vagy elegánsnak, mint egy klimatizált, pogácsák és szponzori rollupok tömkelegével telerakott helyiségben, viszont nagyon is formabontó számomra. Újpesten is lehetne például stadionlátogatással egybekötött szurkolói napot tartani, ami igen jól működik ferencvárosi riválisuknál is.
Forrás: ujpestfc.hu
2 hozzászólás
Újpesten is van családi nap, stadiontúrával, múzeumvezetéssel, tavaly összekötve a Család Vándorkupával. A tavalyi emlékeim szerint a kilencedik ilyen alkalom volt – bár ezt eddig a szurkolók, és nem a klub szervezte.
Igen tudom, hogy a szurkolók szoktak szervezni családi napot Újpesten. Viszont én most próbáltam csak a klub által szervezett eseményekre és aktivitásokra koncentrálni. De köszönöm szépen észrevételed, örülök, hogy a szurkolói események ilyen jól működnek!