olimpia, Sportmarketing, többféle sportág — 2012/08/08 at 08:00

„Aranyos” marketing lehetőségek

by

London 2012: eddig 4 magyar arany. Szilágyi Áron, Gyurta Dániel, Berki Krisztián és Pars Krisztián is felért a csúcsra. Az utóbbi napokban tele voltak a nevükkel és képeikkel az újságok, interjúikkal a televíziók és a róluk szóló hírekkel a közösségi média oldalak. Nem kétséges, hogy jelenleg mind a négyen hatalmas marketingértéket jelentenek.

Vajon, milyen marketing aktivitások és megjelenési lehetőségek vannak bennük és mely cégek vagy esetleg szövetségek látták bennük a „reklámarcot” már az ötkarikás játékok előtt is?

Berki Krisztián

Ami érdekesség a tornász kapcsán, hogy sokáig nem volt olyan cég vagy menedzser iroda, aki felmérte volna a benne rejlő lehetőségeket [vagy ha esetleg volt is nem tudott vele megegyezni]. Már évekkel ezelőtt látni lehetett, hogy minden adottsága megvan ahhoz, hogy egyszer a sportág legkiemelkedőbb alakja legyen, mégis eléggé későn csapott le rá és kötött vele szerződést Rácz Félix.

A tornászt mindenki favoritként emlegette már az ötkarikás játékok előtt is és ennek megfelelően volt bőven marketing aktivitás vele kapcsolatban. Együtt szurkolhattunk vele a Facebook oldalán, nyereményjátékokat indítottak vele kapcsolatban, sőt még közösen becenevet is adhattunk az olimpikonnak. Természetesen a Félix Promotion menedzser-iroda szinte minden aktivitásból próbálta kivenni a részét, hogy saját népszerűségét is növelje Krisztiánnak köszönhetően. [Úgy tűnik, hogy ez egy jól működő együttműködés az iroda és a sportoló között]. A menedzseriroda kapcsán több szponzor is kikötött Krisztián mellett, közülük is kiemelkedik a Nissan Hovány. Nekik remekül sikerült felmérniük a tornászban rejlő marketing értéket és jól is kapcsolták össze termékükkel. A cég honlapján már a nyitóoldalon Berki Krisztián képe fogadja az odalátogatókat, ahogy egy Nissan Qashqai-on végzi gyakorlatát és az alábbi felirattal: „Amikor két összeillő jellem találkozik”. Hivatalos Facebook oldalán [amelyet 11 510-en kedvelnek] további képeket láthatunk arról, ahogy a Qashqai és Krisztián egymásra találnak.

Természetesen az E.ON „LOND.ON – Nem kis teljesítmény” nevű kampányában is helyett kapott Krisztián és egy remek félperces kisfilmet készítettek vele. Összességében elmondható, hogy Berki Krisztián jó „alapanyag” a cégek számára és van is, aki megpróbálta már eddig is kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Gyurta Dániel

Igazi reklámarc, talán a legnagyobb „sztár” az eddigi aranyérmeseink közül. Hazai mércével mérve már korábban is komoly marketingértékkel bírt és nagyon népszerű volt. Az utóbbi években tévés showktól kezdve, sorozaton át, sport és divatmagazinok címlapjáig mindenhol találkozhattunk a fiatal úszóval.

A gyurtadaniel.com oldalon olyan cégeket találhatunk támogatói között, mint a Honda, az Arena, vagy éppen az Alpok-Aqua. Itt is remek a párosítás, hogy az ásványvizekkel foglalkozó cég egy úszót választott reklámarcnak. Csak úgy, mint a Nissan Hoványnál, az Alpok-Aqua nyitóoldalán is egy friss aranyérmes olimpikon fogad minket. Továbbá a cég image videójában is Gyurta Dani szerepel, ahogy a medencében a természetes forrásvíz fogyasztása mellett, privát úszóleckéket ad egy csinos hölgynek, aki valószínűleg az Alpok-Aqua vizeivel lúgosít.

Berki Krisztiánhoz hasonlóan Ő is feltűnik az E.ON olimpia előtti reklámkampányában, a gyönyörű Jakabos Zsuzsannával az oldalán. Valamint a Szerencsejáték Zrt. is a fiatal úszóbajnok főszereplésével készítette el 2012. évi image-filmjét „Hiszünk a szerencsében” címmel. Tehát elmondhatjuk, hogy már az Olimpia előtt is egész jól kiaknázták a Gyurta Daniban rejlő lehetőségeket a cégek.

Szilágyi Áron

Amerikában az ilyen sportolókra, mondják azt a csapatsportokban, hogy „franchise player-t” kell belőle építeni. Tökéletes marketingkampány alapanyag: fiatal, tehetséges, a lányok imádják, intelligens és nem mellesleg néhány hét alatt Ő lett a magyar vívósport arca. Tavaly már az év magyar vívójának választották. És aki jártas a vívásban már az olimpia előtt sejthette, hogy odaérhet a dobogó első fokára, hiszen minden adottsága megvolt hozzá.

A MOL és az általuk létrehozott tehetségprogram már fiatalon felkarolta és rájöttek, hogy van lehetőség ebben a fiúban. Mára Ő is a MOL csapat tagja és 22 évesen felért a csúcsra. Viszont tudomásom szerint nincs még egy cég vagy menedzser-iroda, aki hasonló marketing lehetőséget látott volna benne. Tehát Szilágyi Áronnál egyelőre se reklámfilmekkel, se image kampányokkal nem találkozhatunk, az olimpiáig még a Facebook oldala is olyan volt, mint egy átlagos fiatalé. Vele kapcsolatban még az E.ON is mellé fogott. Ugyanis az úszás és a torna mellett, természetesen a vívás kapcsán is készítettek egy rövid kisfilmet az olimpia előtt. Viszont amíg Berki és Gyurta teli találat volt, addig a vívókat Boczkó Gábor képviselte a reklámban, Marosi Ádám öttusázóval karöltve, így Szilágyi Áron lemaradt a felvételről [persze lehet, hogy ebben a MOL-nak is szerepe volt].

Még csak 22 esztendős, de ha néhány nagy cég is úgy gondolja, akkor azzal, hogy sokan Őt azonosítják most a magyar vívással, talán megint talpra lehet állítani a sportágat és kiaknázni a bennük közösen rejlő marketing lehetőségeket.

Pars Krisztián

Nem kimondottan reklámarc típus, ritkán látjuk tévés showkban is, viszont remek sportoló. Testfelépítése, az atlétika és sikerei alapján rengeteg termékkel kapcsolatban lehetne összekötni. Gyurta Dani mellett rendelkezik saját honlappal, ami igényes, jól szerkesztett. Ha a médiatámogatók részre pillantunk a Sportgéza, a Nemzeti Sport és az Origo Sport is ott szerepel a listán. Támogatói között olyan cégekkel találkozunk, mint a Nike vagy az Uniqua és az is kiderül, hogy a honlap is egy felajánlás nyomán jött létre a Virtuart jóvoltából.  Az eddig hazánkban, 4-szer az év atlétájának választott Pars és az Uniqua közös együttműködése egészen 2008-ra nyúlik vissza. Amikor is egy rövid reklámfilm erejéig még szerepelt a kalapácsvető az Uniqua biztosító akkori kampányában. Érdekes, hogy akkor még, mint az új generáció egyik képviselőjeként tűnt fel 16 másodperc erejéig a Puskás Stadionban. Ma már 30 éves Krisztián, és mint olimpiai bajnok lehet az Uniqua új kampányának „mint az új generáció egyik kiforrott tagja és, mint hűséges ügyfél” reklámarca.

Tehát összességében az kijelenthető, hogy igenis van marketing lehetőség az olimpikonokban. Természetesen az ötkarikás játékok előtt, alatt és után a leginkább, de a felkészülés alatti években is lehet hozzájuk kapcsolódó aktivitást kitalálni. A cégek mellett persze néhány szövetségnek is ideje felmérnie, hogy van olyan sportoló, aki akár a sportág arcaként is aktivizálható.

Forrás: sportsmarketing.hu

One Comment

  1. Ismét egy jó cikk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Interjú a Hálózat TV Helyzetkép című műsorában

Egyik szerkesztőnk, Tóth Balázs a Hálózat TV beszélgetős műsorába kapott meghívást, ahol a célkeresztbe az olimpiák gazdasági háttere és az...

Close