labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/07/25 at 08:45

Az első „okos” labdarúgó liga

by

Az adidas és az MLS [Major League Soccer] vezetői nem rejtették véka alá nagyratörő terveiket és egy intelligens rendszer vezérelte bajnokság elindítását jelentették be.

A német vállalat, az amerikai piacon való népszerűségét, s a labdarúgás iránti elköteleződését növelvén, az észak-amerikai labdarúgó ligával együttműködve egy közös projekt véghezvitele mellett kötelezte el magát. Az adidas, ún. miCoach Elite System nevezetű rendszere a 2012-es AT&T MLS All-Star mérkőzésen debütál július 25-én, azaz a mai napon.

A nagy teszt során kiderül, hogy a 2013-as idényre hogyan tudják integrálni a rendszert, ami által az MLS a világ első „okos bajnokságaként” lesz aposztrofálható. A következő szezon kezdetével a liga mind a 19 csapata, – beleértve a játékosokat, edzőket, csapatvezetőket – egy az adidas által létrehozott adatkövető-technológiát fog használni, ami méri a játékosok valós teljesítménye során megmutatkozó információkat, többek között a pulzusszámot, a sebességet, a gyorsulást, a távolságot, az elfoglalt pozíciót és az erőt.

Azáltal, hogy percre pontosan, szinte minden lényeges adatot meg lehet majd mérni, az edzők és a csapatok vezetői számára elérhetővé válik egy jobb megértése a meccsek alatti erőbefektetések fiziológiai és fizikai hatásainak. A rendszer segítségével a játékosok állapota folyamatosan megfigyelhető, így akár elkerülhető a sérülések kockázata, illetve az elemzésekkel az egész szezon során lehetőség nyílhat a teljesítmények megfelelő szinten tartására is.

A fejlesztéseknek és a magas szintű technológiának köszönhetően, a mérkőzések során egy a mezbe varrott „védő zseb” segítségével egy kisebb cella kerül elhelyezésre a sportolók hátán, a két lapocka között, ami egy sor elektródát és szenzort tartalmaz, amik a vezeték nélküli összeköttetésnek hála 200 adat/másodperc gyorsasággal szolgáltatják az információkat a központi számítógépre, majd az edzők iPad-jére. Az iPad segítségével az edzők egyből össze tudják hasonlítani az előző eredményeket, illetve magukat a labdarúgókat is, teljes kondicionális és egészségügyi képet nyerve a csapatról.

A 2010-ben induló miCoach fejlesztések a legmodernebb technológiát használták fel, s egy teljes körű, kiterjedt kutatás részeként segítenek majd a világ legjobb csapatainak. A tudományos munkában és a szoros együttműködésben európai nagycsapatok [Real Madrid, AC Milan, Bayern München, Ajax] is kivették a részüket.

A rendszer sikeres bevezetését követően az adidas a szurkolók irányába is elindít egy interaktív kommunikációt, kapcsolatot, amivel a nézők eggyé válhatnak a játékkal, s belülről is megismerhetik a játékosokat, akár élőben, akár otthonról követik csapatuk mérkőzéseit.

Forrás: football-marketing.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Harc a jelentős sport domain nevekért

A Nemzetközi Kosárlabda Szövetség bejelentette, hogy a sportág globális közösségének egyöntetű támogatását élvezi a .basketball nemzetközi fődomain megszerzéséhez.

Close