autósport, Sportmarketing — 2012/07/11 at 08:00

A DC Shoes bemutatja, hogyan urald a közösségi médiát

by

A legújabb vírus videó receptje: végy három, szorosan együttműködő világmárkát [DC, Ford, Monster], közös pontként egy WRC versenyzőt [Ken Block], egy őrült motorost [Travis Pastrana] és egy ikonikus várost [San Fransisco], és kész a nyerő  imázs film!

A DC Shoes marketing stratégiájának nagyon fontos pontja a közösségi oldalak megszállására készített vírus videók. Szinte minden adrenalin fokozó sportágban támogatnak versenyzőket és remekül használják ki az extrém együttműködésekben rejlő marketing lehetőségeket. Látványos kampányaik közül is kiemelkednek, a Ken Block-al és Travis Pastranaval készült kisfilmek. Valószínűleg nem véletlen, hogy ezek a felvételek sikerülnek a leglátványosabbra és a költségvetésük is a legkiemelkedőbb. Hiszen az amerikai autó és motorversenyző, Ken Block alapította a DC Shoes ruházati vállalatot, Pastrana pedig az egyik legjobb barátja. Block korábban az X Games versenyeken szerepelt kiemelkedően, az utóbbi években pedig a World Rally Championship [WRC] mezőnyében indul egy Ford Fiesta RS WRC-vel, kevésbé sikeresen.

Elkészült tehát a DC és Ken Block legújabb vírus videója, a Gymkhana FIVE Ultimate Urban Playground. A rövidfilm hétfőn került fel a világhálóra és rohamléptekkel kezdi ellepni a közösségi médiaoldalakat. A korábbi videók is nagyon ütősre sikerültek, de a mostani elképesztően látványos lett. Zseniális a helyszínválasztás, hiszen San Fransico városa amellett, hogy gyönyörű és világszerte ismert, tökéletes útviszonyokat biztosít Block számára, egy kis belvárosi „autókázáshoz”. Nekem személy szerint külön élvezeti faktor, hogy nem tettek zenét a videó alá [leszámítva az utolsó néhány percet] és végig élvezhetjük a Ford Fiesta RS WRC hangját. Természetesen ebben a videóban is feltűnik néhány másodperc erejéig Pastrana, aki kivételesen [főleg magához képest] igen csak visszafogott. Talán a kisfilm hosszán [9 perc] változtattam volna, de egy 2-3 perces változatot mindenképpen készítettem volna, hiszen a közösségi médialátogatók ritkán ragadnak le ilyen hosszú ideig egy videó előtt. Pedig a DC Shoes számára épp a videó végén van a lényeg, hiszen akkor mutatják be a termékeiket [talán ezt a részt is kihagytam volna belőle].

 

A videó kapcsán további érdekesség a DC Shoes, a Ford és a Monster ennyire szoros összefonódása.  Ha csak részleteket láttam volna a videóból, nehezen tudtam volna eldönteni, hogy melyik cég imázs filmjéről is van szó, sőt akár még a következő WRC sorozat beharangozójaként is eltudtam volna képzelni.

Egy biztos Block képességei lenyűgözőek – bár látszik a felvételeken, hogy nagyon jól begyakorolta a pályát – és a videó is zseniálisra sikeredett, külön tetszenek az apró DC-re utaló jelek a belső kamerás felvételeken [a cipője és DC matricák az autóban]. Azt hiszem nem kérdés, hogy a DC Shoes rájött, hogy mi a titka a közösségi média meghódításának és nem véletlen, hogy majd 10 millióan kedvelték a hivatalos facebook oldalukat.

Forrás: dcshoes.com

3 Comments

  1. és kihagytál egy olyan “elenyésző” adatot a végéről (ha arra már úgyis kitértél, h a facebook oldalukat hányan like-olták), hogy a videót másfél nap alatt több mint 8 millióan nézték meg, ami hát úgy naaaaaaaaa, wtf? és egyebek 🙂
    Hype mesterek, akár csak az Apple!

    • Azért nem írtam bele a cikkbe, hogy hányan nézték meg, mert én még hétfőn írtam meg a cikket, ahogy felkerült a videó az internetre (akkor még csak 600-an látták). Sajnos nem láttam előre, hogy szerdára hányan fogják megnézni. De tény, hogy ez sem egy elhanyagolható adat:)

  2. Pingback: Jó vírusvideó=siker! | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Te, én és az Adidas

A márkák domináns jelenléte egyre inkább megkérdőjelezhetetlen. Egy márkák nélküli világ immáron elképzelhetetlen, csupán Orwell 1984 című disztópikus regényében állná...

Close