labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/07/06 at 08:00

Copa Libertadores vs. Bajnokok Ligája

by

Szponzor szempontból mennyire lehet vonzó a nagy cégnek, hogy a legrangosabb dél–amerikai kupasorozatban vállaljanak szerepet? Mennyire tudatos és összeszedett a sorozat kommunikációja? Egyáltalán, mennyire szabad marketing szemmel összehasonlítani a Libertadores-kupát a Bajnokok Ligájával?

A héten véget ért a Libertadores-kupa, amelyet a brazil Corinthias a története során első alkalommal nyert meg. A döntőben egyébként egy igazi klasszikus brazil – argentin párharcra került sor, ugyanis a Boca Juniors volt a finálé másik résztvevője.

Amit már most előre biztosan ki lehet jelenteni, hogy a Libertadores-kupa és a Bajnokok Ligája, teljesen más osztályt képviselnek a globális marketing ligában. A sorozat főtámogatója évek óta a Santander [2012 Copa Santander Libertadores de América a torna hivatalos neve]. További kiemelt támogatói az eseménynek a Toyota, a Bridgestone, a FOX Sports, illetve a Nike Futbol Argentina.  Összehasonlításképpen a Bajnokok Ligája előző kiírásának főtámogatói az UniCredit Bank, a Ford, a MasterCard, a PlayStation és a Heineken. Ezek utána talán kijelenthető, hogy a szponzorokért folytatott versenyben, nem sok eséllyel rúg labdába a dél – amerikai sorozat.

Kommunikációs szempontból pedig még nagyobb a különbség a két sorozat között. Míg a BL döntő a világ egyik legnézettebb sporteseménye, heteken át mindenhol címlapra kerül, szinte mindenki kívülről fújja a döntő két résztvevő csapatát. A Libertadores-kupát ezzel szemben leginkább csak felvételről élvezhetik az európai tévénézők és a sorozat győzteséről is mindössze egy néhány mondatos rövid hír jelent meg hazánk legolvasottabb sportoldalán, az NSO-n.

A két esemény hivatalos honlapjának a struktúrája viszont igencsak megegyezik egymással, azzal a hatalmas különbséggel, hogy BL remekül kiszolgálja a világ bármely pontjáról érkező látogatót, a Libertadores-kupa pedig elsősorban a dél-amerikai közönségre koncentrál. Tény, hogy Dél-Amerikában hatalmas népszerűségnek örvend az esemény, ám sem nézettségben sem támogatottságban nem tudja felvenni a versenyt például az Észak – Amerikai Labdarúgó Bajnoksággal (MLS).

Összességében kijelenthető, hogy még bőven van hova fejlődnie a „kis tervérnek”, ha globálisan is szeretne a legjelentősebb sportesemények közé tartozni.

Forrás: conmebol.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Paradox szponzoráció

A McDonald’s az olimpiai játékok egyik kiemelt partnere. Az amerikai gyorsétterem-lánc már 1968 óta elkötelezett híve az olimpiai mozgalomnak. Összeegyeztethető...

Close