olimpia, rövidhír, Sportszponzoráció — 2012/07/05 at 08:00

Paradox szponzoráció

by

A McDonald’s az olimpiai játékok egyik kiemelt partnere. Az amerikai gyorsétterem-lánc már 1968 óta elkötelezett híve az olimpiai mozgalomnak. Összeegyeztethető a cég profilja a világ legnagyobb sporteseményével?

A McDonald’s idén, a londoni olimpia apropójából egy óriási kampánnyal készül, amelynek középpontjába a helyszínen tevékenykedők személyes történeteit helyezi. A vállalat 10 millió fontos hadjáratában azon emberekre fókuszál, akik olajozottan „működtetik” az olimpia fogaskerekeit. A „We All Make The Games” mottójú üzenetet televíziós, outdoor, social média és ún. kísérleti aktivizáció segítségével juttatja el a célcsoport felé. Az integrált marketingkommunikáció segítségével az olimpia előtt és alatt egyaránt használnak majd BTL és ATL eszközöket, amelyekkel hangsúlyozzák a McDonald’s, mint az olimpia hivatalos éttermének nagyszerű kiszolgálását és ételeinek minőségét.

S, itt merül fel a paradox szituáció, amin az erős kommunikáció sem képes változtatni. A gyorséttermi ételek és a hozzájuk kapcsolt egészségtelen imázs erősen befolyásolja a fogyasztók asszociációit, ami jelenleg is határozottan él az emberek fejében, mutatta meg az ‘Interbrand for Markerting’ felmérése. A kutatás szerint a válaszadók negyede gondolja úgy, hogy a McDonald’s gyenge [„szegényes”] módon társítható az olimpiai játékokhoz. A megkérdezettek 25 százaléka – a szponzorok közül a legnagyobb arányban – nem tartja jó kapcsolódási pontnak az olimpia és a gyorsétterem összefonódását. A fogyasztók 32 %-nak elmondása szerint a McDonald’s ellentétes azzal, amit az olimpia képvisel, és 39 százalékuk nem tartja relevánsnak a termékek jelenlétét a játékokon.

Ennek ellenére a McDonald’s egy hosszú távú stratégia mellett kötelezte el magát, amiben az olimpia kiemelt szerepet játszik. A szponzorálást nagyon fontosnak tartják, s a kitűzött célok teljesítésével – miszerint kimagasló catering szolgáltatással és szakértelemmel segítik majd az olimpián résztvevőket – nem hagynak fel.

Azonban a kampányok hatékonyságát és a ROI [Return on Investment – megtérülés] mutatók pozitív eredményét jelzi, hogy a Coca Cola mögött, a McDonald’s volt a második legtöbbször emlegetett márka a spontán márkaismertség-vizsgálat alkalmával. A megkérdezettek 35 százaléka kapcsolta a márkát az olimpiához.

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A nők is szerették a foci-Eb-t

A nők közel fele rajong a labdarúgásért, derül ki a Medián és a T-Home által készített legújabb felmérésből.

Close