labdarúgás, rövidhír, Sportmarketing — 2012/06/28 at 08:22

Piros lapot kapott Rooney tweetje

by

Letiltották a Nike egyik twitteres kampányát, ugyanis a brit reklámhatóság szerint nem jelölték egyértelműen, hogy reklámról van szó két labdarúgó üzeneteiben.

Wayne Rooney és Jack Wilshere tweetjei voltak az elsők, amiket az Advertising Standards Authority [ASA] letiltott a Twitter oldaláról, nem megengedett marketing miatt. Az ASA problémája az volt a két focista üzenetével, hogy azokon nem jelölték a reklám jelleget, pedig egyértelműen annak szánták őket.

„A fogadalmam: bajnokként kezdeni az évet és úgy is fejezni be” – állt a tweetben, majd a Nike #makeitcount hashtagje és egy link következett a Nike hivatalos oldalára. A linket a Nike is érvként hozta fel, szerinte ugyanis az tette egyértelművé, hogy az üzenet reklám.

Reklámjogi szakértők szerint ez az ügy arra sarkalhatja a hirdetőket, hogy valamilyen hashtagben jelöljék az üzenetek végén, hogy reklámról van szó. Ilyen például a #spon, vagyis a fizetett tartalom rövidítése.

A Twitter egyébként az egész EB-hez kapcsolódóan létrehozott egy külön oldalt, ahol az esemény szempontjából érdekes és fontos emberek, médiumok twittjeit gyűjtik egybe. A negyeddöntőktől élesítették az oldalt, amit ma esete a német-olasz meccs alatt szintén élőben is követhetünk.

A napokban, ugyancsak a labdarúgás kapcsán került előtérbe a Twitter. A közösségi oldalon nyíltan gyalázták a tizenegyespárbajban hibázó angol válogatott labdarúgókat, Ashley Cole-t és Ashley Youngot. Az ügy kapcsán a rendőrség is vizsgálatot indított annak a felhasználónak az ügyében, aki rasszista megjegyzéssel illette a két hibázó játékost.

A londoni „szurkoló” közösségi oldalon folytatott őrjöngésére többen is figyelmesek lettek, így jutott el az információ a hatóságokhoz. A tweetelő később azt írta, csupán viccelt. „Csak vicceltem, nyugodjatok meg. Remélem, a rendőrség is tisztában van vele, hogy csak egy vicc volt az egész.”

Megszólalt az ügy kapcsán angol szövetség is, ahol köztudottan nagyon szigorúan veszik a rasszista megnyilvánulásokat. Amellett, hogy aggodalmát fejezte ki az FA a megjegyzések kapcsán, közleményükben elmondták, hogy a két játékos mindent megtett az Eb-n a csapatért.

Angliában egyébként már a múltban is volt hasonló botrány a Twitter kapcsán. Akkor – teljesen jogosan – nagyon komolyan léptek fel a hatóságok. Márciusban a huszonegy éves Liam Stacey ötvenhat napos börtönbüntetést kapott, miután Twitteren rasszista megjegyzést tett a Tottenham–Bolton-meccsen összeesett Fabrice Muambára.

Forrás: marketingweek.com, kreativ.hu, socialtimes.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Briliáns mezmarketing a Parmától

Kreatív módon nyúltak a csapat mezéhez az FC Parma marketingesei: az új szezon szerelésébe beledolgozták az összes bérlettulajdonos nevét.

Close